پیام سپاهان - مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: دارالقرآن ها وظیفهای خطیر برعهده دارند تا ساحت اعتقادی و قرآنی در جان دانشآموزان و خانوادهها نهادینه شود و محیطی آماده برای پرورش نسل مؤمن و آگاه فراهم گردد.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزشوپرورش استان در گردهمایی مدیران و کارشناسان دارالقرآن کریم استان، بر نقش بنیادین تربیت تمامساحتی در نظام تعلیموتربیت تأکید کرد و اظهار داشت: اولین و مهمترین ساحت، ساحت اعتقادی و عبادی است که زیربنای سایر ساحتها از جمله علمی، اجتماعی، زیستی، ادبی و هنری محسوب میشود؛ تحقق این ساحتها زمانی امکانپذیر است که بستر اعتقادی مبتنی بر آموزههای قرآنی در مدارس فراهم شود.
وی با اشاره به رسالت مهم دارالقرآنها در این مسیر افزود: این مجموعهها وظیفهای خطیر برعهده دارند تا ساحت اعتقادی و قرآنی در جان دانشآموزان و خانوادهها نهادینه شود و محیطی آماده برای پرورش نسل مؤمن و آگاه فراهم گردد.
نظریان به موضوع پروژه مهر و نقش آن در تحولات آموزشی اشاره و تصریح کرد: پروژه مهر تنها به زیباسازی و شادابسازی فضاهای آموزشی محدود نمیشود، بلکه باید تحولی عمیق در نگرش، بینش و روش معلمان و مدیران ایجاد شود؛ آنچه امروز ضرورت دارد، تغییر در شیوههای تدریس و جذابسازی محتوای آموزشی برای نسل جدید است؛ نسلی که ویژگیهای هیجانی، عاطفی و یادگیری آن با نسلهای گذشته متفاوت است.
مدیرکل آموزشوپرورش استان اصفهان تحول در نظام تعلیموتربیت را وابسته به تغییر نگرش مدیران و معلمان دانست و ابراز داشت: اگر قرار است جامعه دچار تحول شود، باید این تغییر از مدرسه آغاز گردد؛ مدیران باید در مسیر توانمندسازی علمی، آموزشی، تربیتی و فرهنگی پیشقدم باشند، چراکه ارتقای دانشآموزان تنها در پرتو ارتقای مدیران و معلمان امکانپذیر است.
وی با قدردانی از تلاشهای برگزارکنندگان این گردهمایی و همه مدیران و کارشناسان دارالقرآن استان خاطرنشان کرد: امیدواریم این نشستها نقطه آغازی برای تحولی بزرگ در مدارس باشد؛ تحولی که در رفتار و منش دانشآموزان بهصورت ملموس نمایان گردد.
انتهای پیام/