پیام سپاهان - معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان گفت: ستیابی به اهداف متعالی سند تحول بنیادین، تنها با بهرهگیری از معلمانی میسر است که علاوه بر دانش روز، از مهارتهای نوین آموزشی برخوردار باشند.
به گزارش ادارۀ اطلاعرسانی و روابطعمومی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان، اعظم هارونی، معاون آموزش ابتدایی این ادارهکل در جریان بازدید از مراکز ارزیابی داوطلبان پذیرفتهشده در آزمون استخدامی آموزگاری، نقش معلم را کانون اصلی تحول در آموزشوپرورش عنوان کرد و اظهار داشت: دستیابی به اهداف متعالی سند تحول بنیادین، تنها با بهرهگیری از معلمانی میسر است که علاوه بر دانش روز، از مهارتهای نوین آموزشی برخوردار باشند.
وی با تأکید بر اهمیت برگزاری ارزیابیهای دقیق، منصفانه و کارشناسانه افزود: طبیعی است داوطلبانی که تازه وارد این مسیر میشوند، فاصلههایی با استانداردهای مطلوب داشته باشند؛ اما آنچه اهمیت دارد، ایجاد فرآیندی عادلانه و شفاف در سنجش توانمندیهاست؛ عدالت و دقت در ارزیابیها، مستقیماً بر آینده تحصیلی یک نسل اثرگذار خواهد بود.
هارونی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق و رفتار انسانی در فرآیند ارزیابی، تصریح کرد: داوطلبان امروز، معلمان فردای جامعه ما هستند و نحوه تعامل کنونی با آنان، الگویی برای ارتباطات آیندهشان با دانشآموزان خواهد بود؛ بنابراین، حفظ آرامش محیط و احترام به داوطلبان نه صرفاً یک وظیفه اداری، بلکه مسئولیتی تربیتی است.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان اشتیاق شرکتکنندگان برای ورود به حرفه معلمی را سرمایهای ارزشمند دانست و ابراز داشت: این علاقهمندی، پشتوانهای مطمئن برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت در سالهای آینده خواهد بود؛ عملکرد ستاد پشتیبانی و دبیرخانه اداره تکنولوژی ابتدایی استان در رفع مشکلات و پاسخگویی به ابهامات مثبت و تحسینبرانگیز است.
وی با تأکید بر ضرورت نظارت دقیق بر تمامی مراحل آزمون، از ثبتنام تا اجرا، اذعان داشت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری ارزیابیهای منظم و باکیفیت، شامل هماهنگی، پشتیبانی و تأمین نیازهای داوطلبان، با جدیت در سطح استان دنبال شده است.
هارونی ضمن تقدیر از زحمات تمامی عوامل اجرایی، خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت خدمات و ایجاد نظم در برگزاری چنین آزمونهایی، سنگبنای جذب نیروهای متخصص و توانمند برای تعلیم و تربیت کودکان این سرزمین است.
انتهای پیام/