پیام سپاهان - فارس / استاندار اصفهان بر تأمین حقابههای زیستمحیطی زایندهرود و تالاب بینالمللی گاوخونی، بهرهبرداری عادلانه و قانونمند از منابع آبی و تشدید نظارت بر برداشتهای غیرمجاز تأکید کرد.
مهدی جمالینژاد، استاندار اصفهان امروز یکشنبه در جلسه کارگروه سازگاری با کمآبی استان با اشاره بهضرورت صیانت از منابع آبی، اظهار کرد: تأمین حقابههای زیستمحیطی زایندهرود و تالاب بینالمللی گاوخونی باید بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی در برنامهریزیهای مدیریت منابع آب استان موردتوجه قرار گیرد.
وی با قدردانی از همکاری و همراهی کشاورزان و صنف کشاورزی در مدیریت و برنامهریزی رهاسازی آب، افزود: بهرهبرداری از منابع آبی باید بهصورت عادلانه، قانونمند و بر اساس جدول منابع و مصارف سد زایندهرود انجام شود.
جمالی نژاد همافزایی میان دستگاههای اجرایی، کشاورزان، سازمانهای مردمنهاد و تشکلهای صنفی را لازمه حفاظت از منابع آب دانست و تصریح کرد: برای مدیریت بهتر شرایط کمآبی، تقویت همکاری میان همه بخشهای مرتبط ضروری است.
استاندار اصفهان با تأکید بر تشدید نظارتها برای جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز، خاطرنشان کرد: ساماندهی موانع و بندهایی که موجب اختلال در جریان طبیعی رودخانه یا زمینهساز برداشتهای غیرقانونی آب میشوند، باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: حفاظت از زایندهرود و تالاب گاوخونی، نیازمند اجرای دقیق قوانین، مدیریت منسجم و مشارکت همه ذینفعان است تا بتوان در شرایط کمآبی، از این سرمایههای طبیعی ارزشمند صیانت کرد.