پیام سپاهان

آخرين مطالب

لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان اجتماعی

لزوم استفاده بهینه از ظرفیت سالن اجلاس در اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه سالن چند منظوره مرکز همایش‌های اصفهان با مساحت 2700 متر مربع، 1300 نفر ظرفیت دارد که باید از آن استفاده بهینه شود، گفت: این فضا برای پذیرایی و اجرای مراسم‌، همایش‌ها و جلسات‌های گوناگون است و قابلیت تقسیم شدن به دو فضای مجزا را دارد.
اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌منظور احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله) اصفهان در امتداد خیابان روح‌الامین و در کنار حلقه ترافیکی شرق اصفهان، سایتی با مساحتی حدود 72 هکتار در نظر گرفته شده که در حال حاضر بزرگ‌ترین سایت مرکز همایش‌های بین‌المللی کشور است.
وی افزود: این مجموعه دارای سالن اصلی و سالن‌های جانبی همچون هال، سالن چند منظوره، سینما و فضاهای فوقانی، فضای ارتباطی (لابی)، پلازا با مساحت حدود یک هزار متر مربع را دارا است و قابلیت برگزاری مراسم در فضای باز را نیز دارد.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه سالن چند منظوره در مرکز همایش با مساحت 2700 متر مربع، 1300 نفر ظرفیت دارد، افزود: این فضای چند منظوره دارای پرده‌های نمایش وسیع در جداره‌های دو سمت سالن و فضاهای خدماتی برای پذیرایی و اجرای مراسم‌، همایش‌ها و جلسات‌های گوناگون است، همچنین این فضا قابلیت تقسیم شدن به دو فضای مجزا توسط پانل‌های متحرک با سرعت نصب بالا را نیز دارد که باید از ظرفیت آن استفاده بهینه شود.
کشاورزراد تاکید کرد: پارکینگ‌های پروژه با قابلیت کنترل هوشمند در دو طبقه P1 و P2 با در نظر گرفتن پدافند غیرعامل و بدون قرارگیری در زیر سالن‌ها و با ورودی‌های دوگانه، خروجی‌های دوگانه، خروجی‌های اضطراری به مساحت 29 هزار متر مربع و به ظرفیت حدود 800 دستگاه پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به طرح اسلیمی شیشه لابی سالن اجلاس اظهار کرد: برای امکان تحقق اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت داخلی کشور و پرهیز از به‌کارگیری تکنولوژی خارجی، در خصوص طرح شیشه دیواره داخلی لابی (کنکورس) مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله) اصفهان، اجرای مس روی شیشه به جای چاپ با تکنولوژی خارجی، در دستور کار قرار داد و طرح اسلیمی انتخاب شده برگرفته از شاخصه‌های اسلامی ایرانی و بومی اصفهان بود. با توجه به خاص بودن طرح انتخابی و لزوم تخصص به جهت مشاوره و اجرا، از محمود فرشچیان در 1395 دعوت به عمل آمد، در جلسه تشکیل شده، فرشچیان ضمن معرفی گروهی از شاگردان توصیه‌هایی برای بهره‌گیری از مضامین اسلامی، ایرانی و طرح‌های اسلیمی سبک اصفهان ارائه کردند. در نهایت این گروه با نمایندگی هوشنگ جزی‌زاده طرح اسلیمی مربوط را تهیه و اجرا کردند.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: ساخت یک هتل پنج ستاره با 250 اتاق و 23 سوئیت در 12 طبقه با مساحتی حدود 65 هزار متر مربع، راه‌اندازی مرکز تجاری با مساحت 265 هزار متر مربع و نیز ساخت ساختمان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان اصفهان از برنامه‌های در دست احداث در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله) اصفهان خواهد بود.
کشاورزراد با بیان اینکه موتورخانه مرکز همایش از چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی به طور ترکیبی استفاده می‌کند، گفت: این موتورخانه قابلیت کنترل لحظه‌ای میزان مصرف و نوع انرژی در شرایط مختلف از طریق تجهیزات کنترلی و ابزار دقیق را دارد و دارای سیستم‌های مدار اولیه و ثانویه مصرف و مدیریت راه‌اندازی و بهره‌برداری هوشمند است.
وی با اشاره به سالن اصلی مرکز همایش ادامه داد: مساحت این سالن 3100 متر مربع است و تعداد صندلی‌های VIP برای اجلاس 1154 صندلی و تعداد صندلی تماشاگران برای همایش: 1232 صندلی در طبقات اول و دوم است.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در قسمت سالن اصلی، سازه اسکلت فلزی با سقف فضاکار با دهانه حداکثر 80 متر، ضخامت 6 متر و ارتفاع داخلی حداکثر 30 متر قرار دارد، ساختار طبقات در این قسمت از کامپوزیت با سیستم عرشه فولادی است و در قسمت هال، بال‌روم و سینما سازه فلزی با سیستم خرپایی و در سایر فضاها از جمله پارکینگ، آشپزخانه و فضاهای جنبی سازه اسکلت بتنی با سقف دال تخت تعبیه شده است، این سازه فلزی در سال 1392 در چهارمین کنفرانس ملی سازه و فولاد به عنوان طرح برتر شناخته شد. کشاورزراد گفت:
وی گفت: طرح سقف کاذب سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای برگرفته از طرح گنبد مسجد شیخ لطف‌الله (موسوم به طرح شیخ صفی) است در این سقف چینش منظمی از گل‌پرها در ابعاد مختلف و با استفاده از متریال GFRP صورت گرفته که تداعی‌گر آن گنبد است.
وجود نیروگاه خورشیدی، هشت دستگاه ویلای vip، موتورخانه مرکزی و ساختمان‌های تاسیساتی از دیگر ویژگی‌های مرکز همایش است
کشاورزراد ادامه داد: وجود نیروگاه خورشیدی، هشت دستگاه ویلای vip، موتورخانه مرکزی و ساختمان‌های تاسیساتی از دیگر ویژگی‌های مرکز همایش است، همچنین زمینی با مساحت حدود 57 هزار متر مربع در مجاورت مجموعه ویلاها قرار گرفته است که امکان تعریف هرگونه کاربری مرتبط و در راستای طرح توسعه مجموعه (از جمله منطقه دیپلماتیک به منظور احداث دفاتر نمایندگی کشورهای مختلف) برای آن وجود دارد.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این پروژه، توپوگرافی طبیعی زیبای آن است که با اختلاف، ارتفاع نسبی شمال به جنوب حدود 16 متر و دسترسی اصلی از آزادراه رینگ چهارم شهر اصفهان در آن به خوبی پیش‌بینی شده است با توجه به موقعیت مکانی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، فرودگاه بین‌المللی و نیز ایستگاه راه آهن به لحاظ ارتباطی از پتانسیل بالایی برخوردار است.
کشاورزراد گفت: مساحت هتل مرکز همایش‌ها 65 هزار متر مربع است و تعداد اتاق‌های آن 250 و تعداد سوئیت‌های موجود در آن 23 است؛ این هتل پنج ستاره در 12 طبقه شامل اتاق‌ها، امکانات فروشگاهی و امکانات رفاهی از قبیل رستوران، استخر، سالن بدنسازی و پارکینگ و هم اکنون در حال ساخت است.
وی افزود: ضلع جنوبی فضای مدنظر سایت مرکز همایش‌های بین‌المللی کشور هم راستا با بزرگراه بوده که طول آن حدود 450 متر است، همچنین ضلع شرقی آن متراژی به طول 580 متر، ضلع شمال 510 متر و ضلع غرب 900 متر طول دارد.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: پوشش نهایی سقف سالن اصلی کلزیپ است که ترکیب کامپوزیتی از آلومینیوم دارد، این سقف پایدار، مقاوم در برابر خوردگی و آب بند است، اجرای پوشش سقف کلزیپ به صورت ماشینی بوده و در آن نیاز به نازک کاری دستی یا درزبندی با بتونه نیست.
کشاورزراد گفت: سالن اصلی همایش که فضای اصلی این مرکز است در مرکز نیم کره قرار گرفته است، جایگاه میهمانان ویژه در طبقه همکف و تماشاگران در چهار جایگاه مجزا در دو طبقه اول و دوم قرار دارد، همچنین این مجموعه شامل فضاهای جنبی از جمله اتاق خبرنگاران، اتاق مطبوعات، اتاق بازرگانی 10 و 14 و اتاق برای مترجمان هم‌زمان با مساحتی حدود 11 هزار متر مربع است، فضای سن این سالن 275 متر مربع و طراحی داخلی سقف سالن برگرفته از فضای زیر گنبد مسجد شیخ لطف‌الله است.
وی با اشاره به مرکز تجاری موجود در مرکز همایش ادامه داد: در کنار احداث این مجموعه هم‌زمان مرکز تجاری عظیمی به مساحت 265 هزار متر مربع در دست ساخت قرار گرفته است در این مجموعه فضاهایی همچون فضاهای تجاری خرد و کلان، رستوران‌ها، کافی‌شاپ، هایپر مارکت و بازی‌های رایانه‌ای و تفریحی، همچنین دفاتر اداری پیش‌بینی شده است.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به هال 1135 متر مربعی مرکز همایش خاطرنشان کرد: تعداد صندلی‌های هال 612 است، فضای هال با قابلیت کاربری سالن سخنرانی، برگزاری همایش‌های محلی، نمایش‌های هنری و کارگاه آموزشی با مساحت 1135 متر مربع، ظرفیت گنجایش 612 نفر را دارد.
کشاورزراد اضافه کرد: سالن همایش هشت دستگاه ویلای VIP دارد که مساحت هر ویلا 450 متر مربع است، این ویلاها با طرح‌هایی برگرفته از معماری ایرانی جهت پذیرایی مهمانان در زمان حضور در این مجموعه در نظر گرفته شده است که برای آن فضاهایی از جمله اتاق نشیمن، اتاق محافظان، اتاق کار و جلسات، ناهارخوری و فضاهای با قابلیت امور رفاهی نیز پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به موتورخانه این مجموعه تصریح کرد: این موتورخانه سه هزار متر مربعی دارای ظرفیت سرمایشی حدود 2500 تن و ظرفیت گرمایشی هشت میلیون کیلو کالری بر ساعت است که مدیریت انرژی ساختمان را برعهده دارد.
کد خبر 742734

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/841949/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار

برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/2500میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در 1402

آیین بهره‌برداری بیش از 15 پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد

مستندی از آثار و زندگی امیراسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی

شیائومی حتی چراغ مطالعه هوشمند هم می‌سازد

بریتانیا با قانونی جدید، امنیت گجت‌های هوشمند را افزایش می‌دهد

افزایش رومینگ ملی به 27 میلیون مکالمه

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران

پیروزی بلندقامتان ذوب آهن در گام دوم

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

تحقق 135 درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

نجوای عاشقانه شمع و پروانه

شاعرانه/تو خواهی رفت، دیگر حرف چندانی نمی‌ماند

گلکسی C55 با نامی متفاوت از نو متولد می‌شود

گوشی جدید HTC U24 یا U24 Pro با اسنپدراگون 7 نسل 3 در راه است

استعفا، تغییر شغل و ترک کار پرستاران

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه؟ توقف در بدیهیات

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران

اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری

قطعی 2 ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر

سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود

رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است

59 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد

عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند

اصفهان پایان هفته بارانی است

داستانک/ راه زندگی

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

این گوشی‌های سامسونگ آپدیت One UI 6.1 را دریافت نمی‌کنند

زارع پور مطرح کرد؛ خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است

ربات‌های سازمان جاسوسی اوکراین در تلگرام مسدود شدند

آیپد مشمول قوانین DMA اتحادیه اروپا می‌شود؛ سایدلودینگ اپ‌ها در راه iPadOS

اعتراضات دانشجویی؛ مقایسه با آمریکا کمکی به طرفداران وضع موجود نمی‌کند

واکنش روزنامه شهرداری تهران به افشای قرارداد 2 میلیارد یورویی: آقای دادستان کجاست؟

اینستاگرامی‌ها ماندند و پس گرفتند

خروج علیه شهردار

از 40 درصد اقتصاد کشور مالیات اخذ نمی‌شود/ برخی شان به نهادهای دولتی و برخی ارگان‌ها وابسته هستند/ بین بخش خصوصی و دولتی هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد

راز پروند مفقودی دختر بچه 11 ساله اصفهانی فاش شد

تصویری از مهمانان خاص امروز بهارستان

خط لوله میلی‌متری 300 آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد

مصالحه 70 درصدی پرونده‌ها در اصفهان

خط لوله 300 میلی‌متری آب شرب در خیابان علامه مجلسی اصلاح شد

18 رأس احشام مسروقه در مخفیگاه باند سارقان در اصفهان

حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد