پیام سپاهان

آخرين مطالب

انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/2500میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در 1402 اجتماعی

انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/2500میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در 1402
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه با نیاز سه و نیم میلیارد خبرداد و گفت: عملیات راه‌سازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است. هر کیلومتر آسفالت جاده، سه میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه دارد که بیش از 30 درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و باقی مانده راه‌ها نیز در سال جاری اجرا خواهد شد.
فرزاد دادخواه، امروز (دوشنبه، 10 اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری به مناسبت روز ایمنی حمل‌ونقل، اظهار کرد: شدت خرابی راه‌های استان اصفهان در چند سال گذشته به حدود 1200 کیلومتر رسیده بوده که 300 کیلومتر آن در سال 1401 اجرا و بهسازی شد.
وی ادامه داد: استان اصفهان، استانی صنعتی و محل تردد مرکزی کشور است و صنایع بزرگی مانند فولاد، سیمان و شهرک‌های صنعتی بزرگ در آن وجود دارند که به همین دلیل تردد کامیون و اضافه تناژ بار آن‌ها از عوامل خرابی مسیرها محسوب می‌شود.
دادخواه با بیان اینکه در سال گذشته دوهزار و 500 میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در استان منعقد شده است، افزود: هر کیلومتر آسفالت جاده، سه میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه دارد و بیش از 30 درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و باقی مانده راه‌ها نیز در سال جاری اجرا خواهد شد.
وی از ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه با نیاز سه و نیم میلیارد خبر داد و گفت: عملیات راه‌سازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف‌آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است.
دادخواه همچنین از شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم خبر داد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خرداد ماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.
وی یادآورشد: در یک سال گذشته 400 میلیارد تومان به منظور رفع نقاط حادثه خیز و خطرساز هزینه شده که عمده اعتبارات این بخش ملی بوده است و ما در استان اصفهان نیازمند 10 برابر این اعتبار هستیم تا بتوانیم همه کارهای باقی مانده در این بخش را انجام دهیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: تنها در یک نمونه سال گذشته 40 میلیارد تومان به منظور خط کشی راه‌های استان اصفهان هزینه شده که همین فعالیت تاثیر و نقش زیادی در ایمنی راه‌ها و کاهش خطرات دارد.
اولین پارامتر به عنوان سنجش سرعت در جاده‌ها است
در ادامه نشست خبری معید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری حمل و تقل جاده‌ای استان اصفهان اظهارکرد: اگر بخواهیم موضوع ایمنی را در یک چارچوبی داشته باشیم، شش قسمتی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ما در استان اصفهان اولین پارامتری که به عنوان سنجش می‌توانیم در بحث ایمنی نگاه کنیم مسئله سرعت در جاده ها است، افزود: به صورت سالانه متاسفانه متوسط سرعت وسایل نقیله استان در حال افزایش است و 5 کیلومتر بر ساعت که نسبت به سال گذشته بیشتر شده که در ایام نوروز با 10 کیلومتر بر ساعت را شاهد بودیم.
ذهبیون ادامه داد: به صورت میانگین در سال 5 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده که این مقدار فقط باعث شدت وقوع تصادفات خواهد شد. با تلاش‌های دسته جمعی و آگاهی رسانی به مردم باعث جلوگیری می‌شود.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری حمل و تقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه 12 هزار کیلومتر مسیر داریم که نیمی از آن‌ها شریانی هستند، تصریح کرد: ما در مسیرهای اصلی و شریانی سرعتی را مشخص کردیم‌. باید رانندگان و کاربران از سرعت مجاز در این مسیر استفاده کرده و با در نظر گرفتن شرایط خود وسیله نقلیه مطمئن را برای خود انتخاب کنند.
وی استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی را مهم دانست و تاکید کرد: اگر افراد از کمربند ایمنی استفاده نکنند باعث می‌شود در وقوع حادثه از خودرو خود خارج شوند این حادثه برای افرادی که کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، نیز صدق می‌شود.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری حمل و تقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: درسطح برون شهری، 100 نفر در سال بر اثرتصادفات جان خود را از دست می‌دهند. ما در هفت سال گذشته مبدا، مقصد و محورهای محل فوتی را شناسایی و طرحی را با عنوان چهره به چهره را برپا کردیم. انجام نصب بنر برخودرویی با عنوان طرح کلاه ایمنی رایگان اهدا نمایش داده و علاوه بر اهدا به افراد آموزشی داده می‌شود. سپس آن شخص را به کمپین سبا (مخفف کلمه سوگند برای ایمنی) دعوت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد فوتی‌هاخودروهای برون شهری موتورسیکلت‌ها هستند و طبق آمار در هفت سال 90 درصد تصادفات فوتی استفاده نکردن از کمربند ایمنی بوده است که 95 درصد موتورسواران فوتی هم فاقد کلاه ایمنی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: مسیرهای برون شهری روستاهای شرق استان مانند زیار، اشکاوند و شهرستان فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر که 60 درصد تصادفات موتورسیکلت را رغم زده است.
48 دستگاه در سوانح رانندگی مسئول هستند
در ادامه این‌نشست محمدعلی صلواتی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: 48 دستگاه در امر سوانح رانندگی مسئول هستند. رسانه‌ها از جمله موثرترین نهادهای مسئول در این رابطه هستند که می‌توانند در کاهش تلفات جاده‌ای، آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی موثر باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/845657/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای همزمان چهار بخش از زیرمجموعه‌ی طرح جی نف

سپاهان با غلبه بر ملوان، به قهرمانی جام حذفی امیدوار ماند

نماینده حماس در ایران: اگر صبر و ایمان و مقاومت باشد، امداد‌های غیبی هم خواهد آمد / هفتم اکتبر یک مرحله از طوفان الاقصی است؛ بیست و هفتم اکتبر و وعده صادق نیز دو مرحله بعدی آن است / مردم اسرائیل حامی جنایت [علیه فلسطینیان]هستند؛ آنها علی‌رغم نفرت از نتانی

ویدئو | نجات پیرزن 73 ساله از دست یک گروگانگیر در اصفهان

اجرای همزمان چهار بخش از زیرمجموعه‌ی طرح جی نف در گیلان

تارتار: دروازه‌بان ما می‌توانست روی گل سپاهان بهتر عمل کند

«رشدآوند» بستری برای اتصال مردم و نهادها بود

مرکز رشد علوم انسانی دانشگاه اصفهان افتتاح شد

پیروزی سپاهان مقابل ملوان

مورایس: لیاقت پیروزی مقابل ملوان را داشتیم

برگزاری بزرگداشت استاد همایی در منطقه 10 اصفهان

داستانک/ عظمت در چگونگی دیدن است

تبلیغ جدید سامسونگ باعث خشم اپل بازها می‌شود

دعانویس نه! پیدا کردن نیمه گمشده خود را به هوش مصنوعی بسپارید

هراس فرماندهان اسرائیلی از «جنگ ابدی» در غزه

پیام ویدئویی حزب الله لبنان: دژهای خیبر فروخواهند ریخت

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز / جدیدترین آمار پرداخت وام

سنگ‌تمام هواداران سپاهان در بازی مقابل ملوان +فیلم

فیلم| آب‌گرفتگی مسجد امام خمینی اسفراین پس از سیل

صعود سخت زردپوشان به نیمه‌نهایی؛ انتقام سپاهان کامل شد

فرمانده کل سپاه: عملیات وعده صادق باعث افتخار ایران در جهان شد

چون زلف توام جانا در عین پریشانی

اظهارات سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح صیانت

اولین تریلر گیم‌ پلی بازی The Casting of Frank Stone منتشر شد

سپاهان 1 ملوان 0؛ پیش به سوی لیگ الیت آسیا

بارش رگباری در چند شهر استان اصفهان

اتحاد و انسجام اقوام و مذاهب، عامل اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی است

مراسم چهلمین روز شهادت سردار زاهدی در اصفهان

اقتصاد آینده مبتنی بر حرکت‌هایی همراه با دانش ودانایی است

صعود تیم مهاباد به مرحله سوم مسابقات بسکتبال کشور

فرمانده کل سپاه پاسداران: عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت

عملیات وعده صادق باعث افتخار ایران در جهان شد

برتری یک نیمه‌ای سپاهان مقابل ملوان

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در مهاباد

عکس/ نشست رئیسی با فعالان عرصه تولید اصفهان

اقتصاد آینده مبتنی بر حرکت‌هایی همراه با دانش و دانایی است

سردار سلامی: عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت

کتابی که دست آمریکا در زمینه حقوق بشر را آشکار می‌کند

گوشی‌ها و خودرو شیائومی به هوش مصنوعی اختصاصی مجهز می‌شوند

مایکروسافت دسته منحصربه‌فردی برای گیمرهای توان‌یاب معرفی کرد

نماینده مجلس: برای صفرشدن صف وام ازدواج 800 همت نیاز است

تصادف شدید و فوت دو موتورسوار در اصفهان

زیرساخت‌های اصفهان در مسیر توسعه دانش‌بنیان‌ها و گردشگری است

حضور کاروان زیر سایه خورشید در بادرود+عکس

300 دانش آموز برگزیده مسابقات علمی پژوهشی تیران تجلیل شدند

درخشش قزوینی ها در رالی قزوین-کاشان

ایستگاه پایانیِ رویداد ملی «رشدآوند» و جشنواره «طلافنگ»

بهره برداری از صد طرح عمرانی در آموزش و پرورش استان اصفهان

به فکر پریدن بود!

بسته الحاقی Lies of P تا قبل از پایان سال 2024 منتشر خواهد شد