پیام سپاهان

آخرين مطالب

جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال با شعار «سینما، سرزمین خیال» پا به عرصه گذاشت اجتماعی

جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال با شعار «سینما، سرزمین خیال» پا به عرصه گذاشت
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا تابش پیش از ظهر امروز در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با خبرنگاران اظهار داشت: شعار جشنواره کودک و نوجوان امسال سینما، سرزمین خیال است، برای سینما رسالت حفظ امید و نشاط را قائل دانسته و حائز اهمیت است که در این شرایط سخت کرونا کودکان با سینما به آرام‌بخشی خیالی دست یابند که از این جهت این شعار را برای امسال عملیاتی می‌دانم.
دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان تصریح کرد: امسال بیش از 550 اثر در بخش ملی و بین‌المللی به دبیرخانه رسید و این آثار توسط دوستانمان رصد شد، کل آثار در بخش ملی 438 اثر است که 392 اثر سینمایی با مقررات جشنواره منطبق بود.
وی بیان‌ داشت: آثار متقاضی در بخش وب سری 12 اثر، پویانمایی کوتاه 130 اثر، فیلم کوتاه داستانی 215 اثر و فیلم‌های بلند ایرانی 45 اثر، آثار راه‌یافته شامل 10 وب سری و 16 اثر با موضوع کرونا است که در بخش ویژه کرونا است، پویانمایی کوتاه 15 اثر، فیلم کوتاه 17 وفیلم بلند 18 اثر به مسابقات راه یافته است.
تابش خاطرنشان کرد: فیلم‌های بلند عبارتند از بلوط، بامبالا، برزنگی، پسران دریا، ترانه‌های پدرانه، داستان‌های هزار و یک روز تولید مشترک ایران و ژاپن، زندگی و زندگی، شهر گربه‌ها، یدو، لیپار در اصفهان و سایر شهرستان‌ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌ها به نمایش در می‌آید.
دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در خصوص داوران حوزه ملی گفت: خانم‌ها مهین جواهریان، گلاره عباسی، آقایان بهروز شعیبی، سهیل موفق، حامد جعفری، رضا درستکار و بهرام دهقانیان آثار بخش ملی این دوره از جشنواره را داوری خواهند کرد.
اکران فیلم‌ها به صورت ترکیبی حضوری و آنلاین
وی تأکید کرد: این دوره از جشنواره به صورت ترکیبی میزبان پلتفرم‌ها است مخاطبین برخط از تاریخ 16 تا 21 مهر می‌توانند به صورت برخط فیلم‌های جشنواره را مشاهده کنند، تیوا تلویزیون اینترنتی جشنواره در کنار ما خواهد بود و کلیه برنامه‌ها را به صورت روزانه پوشش می‌دهد، در پلتفرم هاشور علاوه بر فیلم‌های جشنواره، کارگاه‌های آموزشی و بخش کتابخانه ویدئویی را خواهیم داشت، همچنین در فیلیمو تنها اکران آنلاین را خواهیم داشت.
تابش عنوان کرد: همواره این تعلق خاطر را داشته‌ایم که کودکان و نوجوانان بتوانند در حاشیه شهر اصفهان نیز از این جشنواره بهره ببرند، مجموعه سیتی‌سنتر و سینما ساحل میزبان این دوره از فیلم ‌های جشنواره خواهند بود، در بخش بین‌الملل 6 فیلم از کشورهای مختلف داریم، در کتابخانه ویدئویی جشنواره که ویژه بازاریابان است 450 فیلم بارگزاری می‌شود و با کاربری‌ای که برای خارجی‌ها تعبیه شدند می‌توانند از این فیلم‌ها بهره ببرند.
دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در خصوص فیلم‌های بخش بین‌الملل بیان داشت: 10 فیلم خارجی در بخش بین‌الملل‌ و 2 فیلم ایرانی را داریم، 13 فیلم کوتاه که 10 فیلم خارجی و 3 فیلم ایرانی، همچنین تقارن جشنواره یکصد سالگی ادبیات معاصر را نیز داریم که به صورت مشترک با جشنواره کودک و نوجوان وبینار خواهند داشت، قابل ذکر است امسال در بخش پذیرش آثار با شهرهای خواهرخوانده اصفهان نیز همکاری داریم.
آغاز به کار بخش مرکز اسناد استان اصفهان
وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ویژه برای هویت‌بخشی طراحی مرکز اسناد در شهر اصفهان بود که فاز اول آن در روز ملی سینما آغاز به کار کرد و شهردار جدید اصفهان نیز از این ایده بسیار استقبال کرد تا فازهای بعدی نیز در سال‌های آینده افتتاح شود، همچنین به بخش مسؤولیت اجتماعی جشنواره توجه داشتیم و سال گذشته شاهد اهدای تبلت رایگان و لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند بودیم.
المپیاد فیلم‌سازی راهی برای انتقال تجربه پیشکسوتان
تابش گفت: یکی از نقاط مهم جشنواره همزمانی برگزاری المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان با جشنواره است و رقابت و آموزش بین نوجوانان انجام می‌گیرد و نیروهای ارزشمند و پیشکسوتان سینمای کودک و نوجوان تجربه‌های خود را به نوجوانان انتقال دادند، همچنین اروند و ارس اعلام آمادگی کردند که میزبان گزیده فیلم‌های جشنواره باشند.
دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان بیان داشت: جشنواره اصفهان تأثیر بسیار مهمی در تربیت نیروی انسانی داشته و به خاطر این میزبانی مورد حمایت بسیاری از سازمان‌ها مثل کانون پرورشی قرار گرفته است، صنعت سینما مثل سایر صنایع فرهنگی زنجیره فرهنگی دارد و در طول این زنجیره تولید و جشنواره و فعالیت‌های بین‌المللی را داریم، جشنواره از زیست فیزیکی به زیست آنلاین کوچ کرد و تنها جشنواره‌ای بود که تعطیل نشد و به شعار عدالت فرهنگی که ایران تهران نیست دست یافت.
مهر پایان بر تولید فیلم سفارشی
وی خاطرنشان کرد: پس از پایان اپیدمی بخش‌های برخط تعطیل نخواهند شد، مهم‌ترین دستاورد زدن مهر پایان بر تولید سفارشی بود روزی که من مدیرعامل فارابی شدم با 40 فیلم سفارشی مواجه بودم، سال‌های اول مورد ملامت قرار گرفتیم ولی در سال‌های بعد شاهد عملیاتی شدن این موضوع بودیم، همچنین توجه بیشتری به اقتباس ادبی شد و از رسانه‌های ادبی حمایت کردیم، افزایش سهم مشخصی برای اکران فیلم‌ داشتیم که از 2 فیلم در سال 92 به 9 فیلم در سال 99 رسید.
پلتفرم‌های آنلاین و صدا و سیما باید حمایت بیش‌تری از محصولات ایرانی داشته‌ باشند
تابش ابراز داشت: رقابت نابرابر بین محصولات خارجی و ایرانی وجود دارد و در دو حوزه پلتفرم‌های آنلاین و صداوسیما باید حمایت بیش‌تری داشته باشند، تنوع ژانر و تنوع اقلیمی و موضوعی در جشنواره امسال زیاد است از اصفهان تا سیستان و بلوچستان آثار سینمایی وجود دارد، بودجه جشنواره افزایشی نسبت به سال‌های گذشته نداشته و ما تأکید ویژه‌ای بر صرفه‌جویی داریم.
دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان تأکید کرد: نسل آینده سینما ایران متأثر از المپیاد فیلم‌سازی کودک و نوجوان خواهد بود، پوران درخشنده در هم‌نشینی با نوجوانان در المپیاد تصمیم گرفتند اثری از شیفتگی نوجوانان به گروه بی تی اس بسازند.
تعامل مستقیم سینمای کودک و نوجوان با متخصصان بین رشته‌ای
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس با این مضمون که آیا جشنواره فیلم کودک و نوجوان توانسته است نسبتی میان فیلم کودک و اندیشمندان و متفکران حوزه تربیتی و آموزشی کودک و نوجوان برقرار کند، توضیح داد: اتفاق خوبی که در چند سال گذشته رقم خورد کمیته بین رشته‌ای بود که به طور تخصصی سینما کودک را در تعامل با رشته‌های مختلف مثل روانشناسی، جامعه‌شناسی و ادبیات داشتند و از نظرات آن‌ها استفاده شد.
تابش افزود: در بخش‌های مختلف تولید، داوری و المپیاد از متخصصان بین رشته‌ای استفاده شده و حتی در ترکیب مدرسان خارجی تلاش بوده بین رشته‌ای‌ها دعوت شوند زیرا معتقدیم سینمای کودک مؤلفه‌های مختلفی در حوزه تعلیم و تربیت، آموزش، خلاقیت و زیبایی‌شناسی را در بر می‌گیرد.
تولید فیلم‌هایی با مضمون دینی دارای اهمیت است
دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان در پایان با تأکید بر اهمیت فرهنگ دینی گفت: تقویت فرهنگ دینی اهمیت بسیار دارد و نمایش شئون فرهنگی مورد اهتمام ما بوده است انیمیشن شاهزاده روم که نگاهی متفاوت به موضوع مهدویت داشت، انمیشن فیل‌شاه که اقتباس خوبی از سوره فیل بود، سال گذشته نگارش فیلمنامه حضرت خدیجه به عنوان بانوی اول اسلام به اتمام رسید همگی تلاش‌های بنیاد فارابی در حوزه تقویت فرهنگ دینی بوده است.
انتهای پیام/ 63121/ح/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/319289/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد