پیام سپاهان

آخرين مطالب

اَبر مجمع بازار سرمایه کشور برگزار شد/ تخصیص 400 ریال سود به ازای هر سهم فولاد اجتماعی

اَبر مجمع بازار سرمایه کشور برگزار شد/ تخصیص 400 ریال سود به ازای هر سهم فولاد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد مبارکه برای سال منتهی به 30 اسفندماه 99 به صورت حضوری و آنلاین با حضور 67.7 درصد از سهام‌داران برگزار و با رأی حداکثری سهام‌داران، صورت‌های مالی این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و تخصیص 400 ریال سود به ازای هر سهم شرکت فولاد مبارکه مورد موافقت مجمع عمومی عادی سالیانه آن قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار فولاد، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولادمبارکه روز دوشنبه 11 مردادماه سال جاری با حضور امیر خرّمی‌شاد، رئیس مجمع، میثم محمودی‌آذر، ناظر، فرزاد مختاری، ناظر، یزدان خدیبی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت، میثم رجبی، نماینده بورس، حامدحسین ولی بیک، دبیر مجمع و حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.
حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ابتدای این مجمع ضمن خیرمقدم به سهامداران، نماینده بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکت و نماینده سازمان بورس اوراق بهادار اظهار کرد: خداوند منان را شاکریم که بار دیگر و در سایه لطف بی‌دریغش، توفیق خدمت‌گذاری را به ما عطا کرد تا تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راستای توسعه صنعت و معدن به منظور تحقق شکوفایی اقتصاد ایران عزیزمان، با اتکاء به حمایت‌های شما سهام‌داران گام‌های بزرگی را برداریم.
وی افزود: در سال گذشته به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی از یک سو و تغییرات چشم‌گیر نرخ ارز و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا از سویی دیگر، توانستیم با به کار بستن تدابیر مدیریتی، نه‌تنها از زیان‌های ناشی از نوسانات مقطعی احتراز کنیم، بلکه توسعه‌های فیزیکی گروه فولاد مبارکه را مطابق برنامه‌های تعیین‌شده پیاده‌سازی کنیم و نتایج این اقدامات تنها بخشی از تلاش‌های مجموعه فولاد مبارکه را به تصویر می‌کشد.
صدرنشینی فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور
عظیمیان با اشاره به عملکرد تولید این شرکت تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه با تولید بیش از 8 میلیون و 323 هزار تن فولاد خام در سال 99 موفق به کسب سهم 37.2 درصدی از بازار فولاد کشور شد. گروه فولاد مبارکه هم با تولید بیش از 9 میلیون و 845 هزار تن فولاد خام بیش از 43.5 درصد از فولاد کشور را در دست دارد.
وی با اشاره به ثبت 74 رکورد در سال 99 و در تمام نواحی شرکت فولاد مبارکه گفت: مقدار تولید تختال در سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش یافته و در سال گذشته محصولات سرد 5 هزار تن افزایش تولید نسبت به سال 98 داشته است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به رکورد تولید سالیانه در خطوط اصلی در سال 99 گفت: در سال جهش تولید، در این شرکت با همراهی و همکاری تمامی کارکنان شرکت توانستیم به رکوردهای جدیدی دست یابیم به طوری که رکورد 7 میلیون و 3 هزار تن تختال ، یک میلیون و 394 هزار تن در خط تاندم میل و در تولید آهن اسفنجی سبا به میزان یک میلیون و 383 هزار تن رکورد جدید ثبت شده است. علاوه بر این در تولید تختال محیط گاز ترش به عدد 275 هزار تن با رشد 54 درصدی رسیدیم و در تولید تختال محیط گاز شیرین، 303 هزار تن با رشد 139 درصدی را شاهد بودیم.
وی به عملکرد فروش پرداخت و توضیح داد: فروش مقداری محصولات در سال گذشته در محصولات گرم یک درصد افزایش یافت و در محصولات سرد 2 درصد و در محصولات پوشش دار 19 درصد بوده که در نهایت توانستیم به عدد فروش 7 میلیون و 721 هزارتن با رشد 2 درصد نسبت به مدت مشابه قبل برسیم.
کسب سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات کیفی
عظیمیان به عملکرد طرح های توسعه‌ای، زیرساختی و سرمایه‌ای شرکت فولاد مبارکه هم اشاره کرد و افزود: آغاز عملیات اجرایی پروژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، احداث خط نورد گرم 2 به منظور کسب سودآوری پایدار از طریق تکمیل سبد محصولات کیفی؛ طرح احداث یک واحد تولید آهن اسفنجی و افزایش ظرفیت زیر سقف فولادسازی در شرکت فولاد هرمزگان، اجرای طرح توسعه سنگان، پروژه فولادسازی و ریخته‌گری تختال شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری ، مشارکت شرکت فولاد مبارکه در پروژه شیرین‌سازی آب خلیج فارس و انتقال آن به اصفهان از جمله طرح های توسعه ای است که در گروه فولادمبارکه برنامه ریزی شده است
وی با تاکید بر ضرورت اجرای پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج فارس به اصفهان گفت: پروژه مذکور با تاسیس و سهامداری شرکت فولادمبارکه در شرکت تامین آب اصفهان صفه آغاز شده است؛ در سال 99 شرکت فولاد مبارکه ضمن تقویت جایگاه سهامداری خود در آن شرکت، عزم جدی خود را برای تحقق بخشیدن به این پروژه مهم و استراتژیک منطقه‌ای و ملی جزم کرده و امید است تا در سال 1400 ضمن تامین نیاز آن شرکت در خصوص تامین ورق مورد نیاز نقش به‌سزایی در اجرای آن پروژه ایفا نماید که برآورد هزینه‌ای این طرح نیز 45 هزار میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: مطالعات و ارزیابی‌های اولیه در خصوص احداث پروژه احداث واحد اسیدشویی و نورد سرد در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، به ظرفیت 500 هزار تن در سال انجام شده و براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت تامین برق پایدار برای صنایع گفت: با اعمال محدودیت‌های تخصیص برق به صنایع،بخش عمده شرکت‌های فولادی متضرر شدند. از این رو به منظور کاهش ضررهای احتمالی، برنامه‌ریزی برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت 1525 مگاوات در حال انجام است.
طرح تحول دیجیتال و الگوی ملی بنگاه‌داری
مدیرعامل فولادمبارکه به طرح تحول دیجیتال این شرکت در راستای چشم انداز خود، الگوی ملی بنگاه داری ، طرح ره نگاشت تحول دیجیتال فولادمبارکه اشاره کرد و گفت: جایگاه برتر در صنعت فولادمنطقه و سازمانی جهان تراز" با چشم انداز"فولادمبارکه هوشمند درکلاس جهانی" و شعار فولاد فردا هوشمند از سنگ تا رنگ راتدوین کرده است که امیدواریم تا سال 1404 به بهره برداری برسد که میزان بهره وری این شرکت افزایش می یابد.
تامین پایدار با ارزیابی و اکتشاف محدوده‌های معدنی
عظیمیان به برنامه های توسعه ای شرکت فولاد مبارکه در حوزه معدن به منظور تامین پایدار اشاره کرد وگفت: همواره تامین مواد معدنی پایدار یکی از چالش های اساسی این شرکت است و شرکت فولاد مبارکه در ارزیابی و اکتشاف محدوده های معدنی و توسعه معدن به منظور تامین پایدار با ارزیابی و اکتشاف محدوده‌های معدنی و تامین و فرآوری سنگ آهن اقدام های مناسبی انجام داده است.
وی با اشاره به تأمین و فرآوری سنگ آهن در شرکت فولاد مبارکه توضیح داد: تأمین و فرآوری سنگ آهن در این شرکت شامل تأمین بالغ بر 28 میلیون تن سنگ آهن به صورت مستقیم و در قالب قرارداد term long و پیگیری ساخت کارخانه تولید 1.5 میلیون تن کنسانتره در سال با توجه به خوراک موجود تدوین شده است.
پیشتازی بازدهی سهام فولاد مبارکه نسبت به بازارهای موازی
وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت فولادمبارکه در حال حاضر رتبه نخست بین شرکت های بورسی به لحاظ ارزش بازار دارد و بازدهی سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت توانسته اختلاف معنا داری با دیگر بازارهای موجود داشته باشد به طوری که این بازدهی در بازارهای سکه و ارز از ابتدای سال 99 تاکنون به ترتیب 88 و 72 درصد بوده است، در حالی که بازدهی سهام شرکت فولاد مبارکه به رشد قابل توجه 253 درصد رسیده است.
عملکرد بالای سودآوری فولادمبارکه
عظیمیان دامنه سودآوری شرکت را مناسب اعلام کرد و گفت: با تمام محدودیت هایی که در سال 99 با آن دست و پنجه نرم کردیم توانستیم در شرکت اصلی به رقم 35 هزار و 500 میلیارد تومان سود عملیاتی و 38 هزار و 200 میلیارد تومان سود خالص دست پیدا کنیم که بالغ بر 159 درصد رشد را شاهد بوده ایم.
خلق حماسه بزرگ با همراهی کارکنان فولادمبارکه
امیر خرمی‌شاد رئیس مجمع نیز در ادامه ضمن قدردانی از عملکرد شرکت فولاد مبارکه در سال مالی 1399 اظهار کرد: سال 1399 برای شرکت فولاد مبارکه، سال رکوردزنی در تولید بود و این مهم محقّق نمی‌شود مگر با کار گروهی و کار جمعی که تلاش‌گران این شرکت دست به دست هم دادند تا توانستند این حماسه بزرگ را خلق کنند.
وی افزود: امیدوارم شرکت فولاد مبارکه در سال 1400 نیز همچون سال 1399، در تولید و فروش محصولات رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند تا شاهد شکوفایی بیشتر این شرکت باشیم.
تصویب عملکرد و صورت‌های مالی 1399 شرکت فولاد مبارکه با کسب اکثریت آرا
در پایان این مجمع با رأی حداکثری سهام‌داران، صورت‌های مالی شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بورسی کشور از نظر ارزش بازار تصویب شد و تخصیص 400 ریال سود به ازای هر سهم شرکت فولاد مبارکه مورد موافقت مجمع عمومی عادی سالیانه قرار گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/302411/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد