پیام سپاهان

آخرين مطالب

ذوب‌آهن – نساجی؛ بازی 6 امتیازی در اصفهان ورزشی

ذوب‌آهن – نساجی؛ بازی 6 امتیازی در اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش ایرنا، هفته بیست‌وهشتم بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت 21:15 امشب به طور همزمان با برگزاری هشت مسابقه در شهرهای مختلف آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها نساجی مازندران باید در استادیوم خانگی ذوب‌آهن اصفهان به مصاف این تیم رده چهاردهمی برود؛ مسابقه‌ای که برای هر دو تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند رقم زننده سرنوشت یکی از دو تیم یا هر دو آن‌ها در لیگ برتر باشد.
نساجی در شرایطی به مصاف ذوب‌آهن می‌رود که از 27 بازی 29 امتیاز کسب کرده و در رتبه دوازدهم جدول قرار گرفته است. شاگردان ساکت الهامی با برد خانگی شیرین مقابل پدیده مشهد در هفته بیست‌وهفتم توانستند خیال خودشان و هواداران این تیم بابت بقا در لیگ برتر را تا حد زیادی آسوده کنند و به لطف شکست شاگردان سرمربی اسبق خود یعنی محمود فکری در تیم نفت مسجدسلیمان رتبه دوازدهم جدول را در اختیار بگیرند.
نساجی‌چی‌ها به جز بازی امشب، دو بازی دیگر در پیش دارند که یکی با استقلال تهران تیم سوم جدول در قائمشهر و دیگری با گل‌گهر سیرجان تیم هفتم جدول رده‌بندی در زمین حریف باید برگزار شود. بنابراین در بازی امشب مقابل ذوب‌آهن نسبت به دو بازی دیگر شانس بیشتری برای کسب یک برد دیگر و شکستن رکورد بردهای نساجی در دو دوره حضور لیگ برتری این تیم دارند.
فرصت طلسم‌شکنی و رکوردزنی
نساجی در این فصل هشت برد کسب کرده که 6 برد مربوط به دوران حضور ساکت الهامی در این تیم است و از 10 بازی به سرمربیگری او به دست آمده است. در صورتی که نساجی مسابقه با ذوب‌آهن را به سود خود تمام کند نهمین برد در این فصل را ثبت خواهد کرد که بیشترین تعداد برد برای نساجی در سه فصل حضور در لیگ برتر است. این تیم در فصل هجدهم 7 برد و در فصل نوزدهم 8 برد کسب کرده بود و با یک برد در این فصل می‌تواند آمار تعداد بردهای لیگ برتری خود در یک فصل را ارتقا دهد.

پیام سپاهان

انگیزه مهم دیگر برای نساجی‌چی‌ها در دیدار امشب، شکستن طلسم پیروز نشدن مقابل ذوب‌آهن در مسابقات لیگ برتر است. دو تیم تا کنون پنج بار در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که حاصل این دیدارها دو تساوی و 3 برد برای ذوب‌آهن بود. سبزپوشان اصفهان هم در زمین خودشان و هم در قائمشهر موفق به شکست نساجی شده بودند.
دیدار نیم‌فصل نخست دو تیم در قائمشهر در حالی با برد 3 – 2 ذوب‌آهن پایان یافته بود که نساجی توانست دو بار گل خورده را جبران کند و بازی را به تساوی بکشد، اما پس از دریافت گل سوم، تلاش‌های نساجی برای به تساوی کشاندن بازی نتیجه نداد تا همچنان برای کسب برد مقابل ذوب‌آهن ناکام بمانند. دو گل از سه گل ذوب‌آهن در آن مسابقه توسط دو بازیکن مازندرانی این تیم یعنی میلاد جهانی و عبدالله حسینی وارد دروازه نساجی شده بود.
فقط 3 امتیاز
با این حال شرایط ذوب‌آهن در جدول به گونه‌ای است که انگیزه‌های این تیم را برای کسب برد مقابل نساجی بیشتر می‌کند. ذوب‌آهن بر خلاف نساجی که تا حد زیادی خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت شده، خطر سقوط را هنوز حس می‌کند. فاصله 3 امتیازی ذوب‌آهن با سایپا که حالا از گزینه‌های اصلی سقوط محسوب می‌شود سبب شده که سایه لیگ آزادگان هنوز تا نزدیکی‌های ذوب‌آهن دیده شود و اگر اصفهانی‌ها نتوانند فاصله خود با سایپا را در سه هفته باقی مانده حفظ کنند ممکن است رقابت را به نارنجی‌پوش‌های تهران ببازند.
ذوب‌آهن به همین دلیل در بازی امشب بر خلاف نساجی که تساوی هم می‌تواند باعث در حاشیه امنیت ماندن این تیم شود، به کسب تساوی فکر نمی‌کنند و فقط 3 امتیاز بازی را می‌خواهند تا با نساجی هم‌امتیاز شوند و به لطف تفاضل گل از نساجی در جدول سبقت بگیرند.
آن‌ها حتی می‌توانند نیم‌نگاهی هم به سیرجان و دیدار نفت مسجدسلیمان با گل‌گهر داشته باشند تا در صورت تساوی یا شکست شاگردان محمود فکری از سیرجانی‌ها، با یک برد خانگی مقابل نساجی به رتبه دوازدهم جدول صعود کنند. البته هر دو تیم نگاهی هم به نتیجه بازی سایپا و آلومینیوم اراک خواهند داشت ؛ چرا که در صورت نتیجه نگرفتن سایپا در آن مسابقه، این تیم تهرانی یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر می‌شود.
هر دو تیم با انگیزه و روحیه‌ای که از برد در دیدار قبلی خود به دست آوردند به هفته بیست‌وهشتم و تقابل با یکدیگر رسیده‌اند که آمادگی این دو رقیب را نشان می‌دهد. همین موضوع نیز سبب شده که حسن استکی سرمربی ذوب‌آهن از مواجه شدن با نساجی در این زمان از لیگ ابراز نگرانی کند و در نشست خبری پیش از بازی که دیشب برگزار شد عنوان کند «حیف که در این شرایط سخت به هم خوردیم و بازی مشکلی در انتهای جدول داریم.»

پیام سپاهان

نساجی در بازی امشب می‌تواند روی ضعف خط دفاعی ذوب‌آهن حساب ویژه‌ای باز کند. این تیم اصفهانی پس از ماشین‌سازی که 40 گل خورده دارد، با دریافت 34 گل خورده دومین خط دفاعی ضعیف لیگ را به نام خود ثبت کرده است که می‌تواند فرصتی برای نساجی محسوب شود.
نساجی با الهامی بر خلاف تیمی که با فاضلی و مجیدی بود، توانست بیشتر از گل‌های خورده‌اش گلزنی کند و در صورتی که مانند 10 بازی اخیرش با الهامی در لیگ برتر خوب ظاهر شوند می‌توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. به این فرصت باید محرومیت شهاب گردان دروازه‌بان اصلی ذوب‌آهن به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی مقابل سایپا را نیز افزود.
اهمیت و حساسیت این مسابقه سبب شده کمیته داوران قضاوت این دیدار را به علیرضا فغانی سرشناس‌ترین و پرافتخارترین داور ایرانی بسپارد. فغانی که پس از مدت‌ها حضور در استرالیا و قضاوت در لیگ این کشور برای ادامه فعالیت به ایران بازگشته است، هفته گذشته در نخستین داوری‌اش پس از بازگشت به ایران دیدار حساس پرسپولیس و استقلال را سوت زد و حالا در نخستین داوری لیگ برتری از زمان بازگشت خود باید مسابقه‌ای حساس بین دو تیم پایین جدول را قضاوت کند. محمدرضا منصوری، محمد راهی و روح‌الله شریفی نیز در بازی امشب فغانی را همراهی خواهند کرد.
برچسب‌ها فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران ذوب آهن علیرضا فغانی لیگ برتر فوتبال

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/295952/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد