پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدافعان سلامت شب‌زنده‌داران همیشگی بر بالین بیماران اجتماعی

مدافعان سلامت شب‌زنده‌داران همیشگی بر بالین بیماران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


امسال مانند سال گذشته شب‌های قدرمان حال و هوای دیگری به خود گرفته بود، اما در این میان کادر بهداشت و درمان بر بالین بیماران و در بیمارستان‌ها حال و هوای دیگری را تجربه کردند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ یادش بخیر همین ماه رمضان دوسال پیش بود که برای شب‌های قدر و مراسم‌هایش سر و دست می‌شکاندیم، برای مناجات‌های دسته جمعی، برای نواهای یکصدای الغوث الغوث، برای زمزمه دسته جمعی دعای جوشن کبیر، برای حضور در مساجد یا حسینیه‌های شهر اما حالا دو سال است دست تقدیر روزگار توفیق عبادت‌های دسته جمعی را با گنجاندن ویروسی منحوس در لابه‌لای زندگی مان از ما گرفته است؛ بین‌مان فاصله انداخته، مساجد و حسینیه‌ها را به سکوت واداشته و پای عاشقان عبادت و مناجات را از مساجد بریده است.
شب‌های قدر هم از راه رسید و پشت سر گذاشتیم، همان شب‌هایی که از هزار ماه برتر و سرتر و انسان از درک آن عاجز است. شب‌هایی که مقدرات یکسال آدمیان در آن نوشته خواهد شد، شب نزول قرآن، شب دیدار ملائکه و روح با زمینیان، شب فزت برب الکعبه مولی علی، شب مناجات و عبادت، شب یارب یارب عاشقان، شب شب‌زنده داران و قرآن به سر گیران، شب نوای العفو، شب امیدواران. شب گناهکاران.
امسال اما مانند سال گذشته شب‌های قدرمان حال و هوای دیگری به خود گرفته بود، حالا که مدت‌هاست کرونا سایه منحوسش بر همه جا سنگینی می‌کند و زندگی روزمره ما را دچار تغییر کرده و بر آیین و مراسمات مذهبی مان تاثیر گذاشته است. امسال برای سر دادن نوای الغوث الغوث جوشن کبیر مجبور به عزلت و خانه‌نشینی شدیم، اگر هم به مساجد می‌رفتیم باید فاصله مان را از خیل عاشقان حفظ می‌کردیم، باید مواظب باشیم تا نکند ندانسته با دست‌های نشُسته اشک‌های سرازیر چشم‌هایمان را پاک کنیم. امسال حتی برای ارتباط با خدای خود زمان محدود داریم.
شرایط قرمز کرونایی استان قزوین مانند بسیاری از استان‌های کشورموجب شده امسال تعداد محدودی از مساجد و حسینیه‌ها به خصوص آنها که امکان برگزاری مراسم در فضای آزاد و با رعایت فاصله اجتماعی را دارند، آن هم به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با زمان محدود برای مراسمات شب قدر پذیرای روزه‌داران باشند.
اما هر چه هست باید این برهه را هم قدر دانست همین که نفسمان می‌زند، همین که اجازه داریم با زبان گناه کارمان خدای خود را فریاد بزنیم و به راز و نیاز با آن معبود مهربان بپردازیم خودش غنیمت است.

پیام سپاهان

امسال حسینیه‌ها را به خانه‌ها آوردیم
برای درک حس و حال این روزهای مردم شهرمان شب گذشته به خیابان رفته و با آنها به گفت‌وگو ‌پرداختیم:
سعیده حسینی شهروند 30 ساله قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین؛ با بیان اینکه امسال ترجیح دادم در خانه بمانم، اظهار کرد: امسال هم مانند سال گذشته از طریق رسانه ملی مراسمات شب‌های قدر را دنبال کردم چراکه تلویزیون بستری را فراهم کرد که حسینیه‌ها به خانه‌ها می‌آیند.
وی افزود: حالا که امکان ارتباط و راز و نیاز با خدا در منزل برایمان فراهم است ترجیح می‌دهم به لحاظ حفظ جان خود و همشهریانم در خانه بمانم؛ امیدوارم خداوند کریم کم ما را بسیار بپذیرد.
علی میرزایی دیگر شهروند قزوینی در حال رفتن به مراسم شب قدر بود که درخصوص حس و حالش اظهار کرد: از وقتی که کرونا آمده هیچ وقت فکر نمی‌کردم اینقدر روی زندگی‌مان تاثیر بگذارد، این بیماری همه چیز را به تعطیلی کشانده مدارس، دانشگاه ها، مراسمات عروسی و عزا، هرگونه اجتماعی را ممنوع کرده است.
وی افزود: دلم برای مراسمات دسته جمعی با دوستان هیئتی‌ام تنگ شده، برای شب‌هایی که بی هیچ ترس و واهمه‌ای کنار هم می‌نشستیم دعا و مناجات می‌خواندیم. کرونا البته بینمان فاصله انداخته اما قلب‌هایمان را به هم نزدیک‌تر کرده، باعث شده قدر لحظه لحظه زندگی مان را بدانیم، قدر سینه زدن زیر علم امام حسین را درک کنیم.
میرزایی یادآور شد: امسال هم خودم را به یکی از مساجد، حسینیه یا حتی در خیابان رساندم. هرچند با جمعیت کم، هر چند با فاصله از هم، هرچند با زمان محدود، بودن در کنار دیگران را به تنهایی ترجیح می‌دهم، دلم می‌خواهد صدای یارب یاربم با نوای خوبان درگاهش مخلوط شود.

پیام سپاهان

زجر کشیدن بیماران برای کادر درمان سخت و ملال آور است
به یکی از بخش‌های بیمارستان رازی سر زدیم که در شب قدر سکوتی عجیب آنجا را فرا گرفته بود، به سمت دفتر پرستاری رفتم.
پرستاری به نام مرضیه پشت میز نشسته و از گوشی تلفن همراهش دعای جوشن می‌خواند، چراغ‌های اتاق‌های بخش خاموش بود و در آن تاریکی آرام آرام اشک می‌ریخت، تا کنارش رفتم تا باب گفتگو را باز کنم از یکی اتاق‌ها صدایش کردند.
یک ربع بالای سر مریضی رفت و برگشت و دوباره شروع کرد به خواندن دعا. از او در مورد شب قدر سوال کرد که آهی کشید و گفت: شب قدر ما هم همیشه این گونه به سر می‌شود، حسرت یک بار مسجد رفتن و حضور در مراسم شب قدر به دلم مانده، اما خوب این حالم را دوست دارم، فریاد الغوث گفتن زمانی معنا پیدا می‌کند که خودمان هم به الغوث دیگران لبیک گفته و دستگیرشان باشیم. وقتی در لا به لای دعا به حال بیماران هم رسیدگی می کنیم حلاوت و شیرینی خودش را دارد.
وی ادامه داد: امسال حال دلمان خیلی گرفته است، از خدا می‌خواهم هر چه زودتر یک نگاهی به ما بیاندازد و به آبروی حضرت علی(ع) این بیماری از کره زمین رخت ببندد؛ در چشمانش پر از اشک شد و با همان حال افزود: در این دو سال به چشم خودم خیلی عزیزان را دیدم که در نبرد با این ویروس صد رنگ پرپر شدند.
این پرستار قزوینی بیان کرد: روح و روانمان خسته شده، دیدن زجر کشیدن بیماران برای همه کادر درمان سخت و ملال آور است. امیدوارم مردم بیشتر رعایت کنند،و خدا هم نظری به حالمان بی‌اندازد و به برکت این شب‌ها شاهد نابودی این ویروس از دنیا باشیم.

پیام سپاهان

حافظان امنیت، شب قدر را در خیابان‌ها سپری کردند
به خیابان رفتم و چند سرباز نیروی انتظامی برای حفظ امنیت شهروندان در نیمه‌های شب در خیابان گشت می‌زدند، به سمتشان رفته و با آنان هم صحبت شدم، یکی از آنها گفت: امشب ما برای حفظ جان و امنیت مردم تا صبح در خیابان‌ها خواهیم بود، تا مبادا برای کسی اتفاقی بیافتد، این وظیفه ماست.
از او پرسیدم که پس زمانی برای خواندن دعا و قرآن سر گرفتن نخواهید داشت؛ جواب داد: دعا را با هنذفری در گوشم می‌خوانم، قرآن هم اگر شرایطش باشد به سر می‌گیرم اما خوب عمل به وظیفه در اولویت ماست چون خدمت به خلق هم نوعی عبادت است.
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ هرساله شب قدر که فرا می‌رسد باب رحمت الهی باز می‌شود، خدای مهربان فرشتگانش را برای خریداری ناز بندگانش به زمین می‌فرستد، ملائک نوای حال خوب همه را خریدارند. برای خدای کریم چه فرقی می کند در کنج خانه نشسته‌ای و العفو می‌خوانی یا در مسجد، در گوشه‌ای از خیابان صدایش می‌زنی یا از روی تخت بیمارستان!
خدای همه ما یکی است به اندازه تک تک ما رحمت و بزرگی دارد، مهم درک معنوی و اتصال به ذات اقدس اوست که تنها با خلوص نیت بدست می‌آید. حالا که خدا به ما فرصت داده که بر سر سفره کریمانه‌اش نشسته و صدایش بزنیم، حالا که خدا اراده کرده ببخشد و چشم پوشی کند ما نیز قدر شب قدر را بدانیم و به راحتی از کنارش رد نشویم.
گر کافر و گبر و بت پرستی باز آ... آری صد بار اگر توبه شکستی باز آ... این درگه ما در گه نومیدی نیست.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/271307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد