پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان:

خودباوری در تولید محصولات ورزشی حرکت در جهت شعار سال است ورزشی

خودباوری در تولید محصولات ورزشی حرکت در جهت شعار سال است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در زمینه اقتصاد ورزشی هنوز به آن خودباوری در راستای تولید محصولات ورزشی نرسیده‌ایم و باید سازمان‌هایی همانند صنعت، معدن و تجارت نسبت به صنعت تولیدات ورزشی توجه ویژه داشته باشند.

سید محمد طباطبایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص نامگذاری سال 1400 توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" و ارتباط آن با حوزه ورزش، اظهارکرد: در بحث ورزش، در حوزه سخت‌افزاری و در حوزه نرم‌افزاری می‌توان بر اساس شعار سال اقدامات بسیار خوبی انجام داد.
وی افزود: اقتصاد ورزش یکی از مواردی است که در کشور ما زیاد به آن توجه نشده است ، در بخش تولیدات لوازم و وسایل ورزشی سال هاست ارز بسیاری از کشور برای تهیه این وسایل خارج می شود و واردات گسترده وسایل ورزشی معروف نیز سهم زیادی را به خود اختصاص می دهد.
وی تصریح کرد: اگر در حوزه سخت‌افزاری و تولیدات ورزشی از کسانی که در این زمینه فعال هستند، حمایت شود، بسیار راه‌گشا خواهد بود. به عنوان مثال، استفاده از چمن مصنوعی که در سطح کشور با توجه به بی‌ آبی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و در زمینه اشتغال‌زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز بسیار مفید خواهد بود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در حوزه تولید البسه، لوازم و تجهیزات بیشتر به چین متکی هستیم، در صورتی که اگر توجه بیشتری به تولیدکنندگان داخلی شود، خواهیم دید که با چه ظرفیت و پتانسیل نهفته‌ای روبرو هستیم. د ر استان اصفهان مراکزی داریم که در کشور بی نظیر هستند و می‌توانند رقیب جدی برندهای خارجی شوند به عنوان مثال؛ در منطقه نجف آباد، دو شرکت تولید توربافی رشته‌های ورزشی وجود دارد که محصولات آن‌ها کل کشور را پوشش می‌دهد. اگر به چنین مراکزی توجه بیشتری شود و بتوانند کار خود را توسعه دهند، یک تیر و دو نشان خواهد شد. در این صورت علاوه بر اشتغالزایی از واردات محصولاتی که کیفیت ندارند نیز جلوگیری می‌شود.
وی افزود: در زمینه اقتصاد ورزشی هنوز به آن خودباوری در راستای تولید محصولات ورزشی نرسیده‌ایم و باید سازمان‌هایی همانند صنعت، معدن و تجارت نسبت به صنعت تولیدات ورزشی توجه ویژه داشته باشند. اگر این نگاه ایجاد شود و در زمینه تولید محصولات ورزشی تلاش کنیم و از شرکت‌هایی داخلی حمایت و موانع پیش روی آن‌ها برداشته شود، تولید محصولات ورزشی می‌تواند آهنگ رشدی بهتری به خود بگیرد.
طباطبایی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به شعار سال این موارد مرتفع شود، در حوزه نرم‌افزاری تنها تولید محصول و تجهیزات مد نظر نیست، بلکه تولید فکر، ایده و خلاقیت هم مهم است و می‌تواند محور جریانات خوبی شود.
وی اظهارکرد: در حوزه جوانان زمانی که از تولید صحبت می‌شود، مطمئنا نیاز به سرمایه انسانی داریم که این سرمایه انسانی، جوانان یک کشور هستند، سرمایه انسانی که خلاق محور و دارای ایده باشد، همزمان به صورت مولد و نیروی کار فعالیت ‌کند . این امر در حوزه ورزش هم خالی از جریان نیست و می‌تواند به رشد و ارتقا سطح کمی و کیفی ورزش کمک کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اعتماد و توجه به بازیکنان بومی در تحقق بخشی از بیانات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: در حوزه سرمایه انسانی در رشته‌های مختلف به ویژه در فوتبال بازیکنان وارداتی زیادی داشته‌ایم که ارز زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.
وی افزود: بازیکنان وارداتی درجه 2 و3 را بیشتر وارد لیگ می‌کنیم، در حالی که کشورمان معدن بازیکنان با استعداد است و اگر به آن‌ها با توجه به استعداد، پتانسیل و ظرفیت‌هایی که دارند بهای بیشتری داده شود می توانیم در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.
وی ادامه داد: تمام سازمان های مرتبط با ورزش از فدراسیون‌ها تا هیئت‌ها و باشگاه‌ها می‌توانند با سرلوحه قرار دادن شعار سال و الگو قرار دادن آن با شناسایی، تربیت و رشد بازیکنان تحولات بزرگی را در ورزش کشور ایجاد کنند و وزارت ورزش و جوانان و زیر مجموعه آن در ادارات کل ورزش و جوانان استان ها به عنوان سیاست‌گذار کلان ورزش در کشور به فکر برنامه ریزی های درست و منطقی و اجرای آن باشند.
طباطبایی خاطرنشان کرد: در کنار بحث بازیکنان خارجی بحث مربیان خارجی هم سال ها مطرح بود که با تصویب قانون منع استفاده از مربیان خارجی در فوتبال فرصت به مربیان جوان داده شد و امسال چند مربی جوان در لیگ جذب شدند، افرادی مثل سید مهدی رحمتی که بازیکن بود، اما به جمع مربیان پیوست، یا محرم نویدکیا.
وی ادامه داد: بی شک بحث اعتماد به مربیان جوان موضوع بسیار مهمی است. حضور مربیان درجه 3 و 4 که هیچ خدمتی به ورزش ما نمی‌کردند و ارز زیادی از کشور خارج می شد، با تصویب این قانون متوقف شد که امیدواریم تداوم داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان اظهارکرد: باید توجه داشته باشیم که موضوع عدم استفاده از مربیان خارجی نباید مربیان داخلی را از دانش روز دور کند. باید نگاه آموزشی و تخصصی در جهت ارتقا و تخصص مربیان و به روز شدن مدرسان خود داشته باشیم، با بخش کوچکی از هزینه‌ای که برای گرفتن مربیان خارجی داریم، می‌توانیم زمینه را برای آموزش مربیان داخلی فراهم کنیم تا در دراز مدت سود بیشتری داشته باشیم که یکی از راه‌های آن اعزام مربیان به دوره‌های مربی گری است.
وی با اشاره به رشته ووشو افزود: در رشته ووشو که ما حرف اول را می‌زنیم زمانی ورزشکاران و مربیان ما با حضور در چین توانستند دانش و مهارت خوبی کسب کنند و نتیجه آن تربیت نسل بسیار خوبی از این ورزشکاران شد که هنوز هم ادامه دارد، مسیری که در فوتبال مقطعی انجام شد، اما استمرار نداشت، منصور ابراهیم زاده و مجید جلالی افرادی بودند که علم به روز خود را از سرچشمه گرفتند و ما در مقطعی توانستیم از این افراد استفاده کنیم و نتیجه آن را دیدیم، اما این مسیر ادامه پیدا نکرد و فرصت آن‌ها بسیار کوتاه بود. ابراهیم‌زاده یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال بود که متاسفانه این بستر برای وی فراهم نشد و باید شرایط را فراهم کنیم و نگاهمان تنها بحث تولید کالا نباشد.
طباطبایی در خصوص این موضوع که برای مبارزه با پدیده دلالیسم چه باید کرد، گفت: در بحث مربیان و بازیکنان نقش دلالیسم بسیار پر رنگ است ، البته در بخش مربیان کمی جلوی آن گرفته شد، باید بتوانیم در بخش های دیگر نیز از راهکارهای مناسب استفاده کنیم، نباید بعد از بروز آسیب به دنبال درمان برویم و قوانین و راهکارهای پیشگیرانه ارائه دهیم. باید از ورود بازیکنان خارجی و کشورهایی که این بازیکنان را از آنها وارد می کنیم محدود کرده و به کشورهای صاحب سبک بیشتر بها دهیم.
وی ادامه داد: البته شاید این مسئله با روح ورزش حرفه‌ای کمی مغایرت داشته، اما در کشورمان اگر زمانی به صنعت به روز فوتبال و ورزش مثل رئال مادرید و بارسلونا رسیدیم، اشکال ندارد، اما زمانی که بودجه ما از منابع دولتی هزینه می‌شود، آن هم با تبعیض در تخصیص بودجه و اعتبارات باید بتوانیم قوانین بازدارنده داشته باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، تصریح کرد: باشگاه‌ها باید در این زمینه همکاری کنند تا مانع زدایی در زمینه صعنت انجام شود. شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای بازیکنان بومی و داخلی باید قانون شود. باید بتوانیم در تیم‌های پایه از نیروهای بومی استفاده کنیم تا در جهت مانع زدایی گام برداشته باشیم و قوانین درست و اصولی را به موقع اجرا کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/260558/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد