پیام سپاهان
شرکت 28 کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 - 10:51:41
پیام سپاهان - کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصفهان صاحب برندهای مختلف در صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و داشته‌های تاریخی است، زیبنده است، اصفهان که شهر دوست‌دار کودک و نوجوان است این فرصت را فراهم کند تا کودکان آثار خود را ارسال کنند و دنیا را بارنگ و نقاشی زیباتر کنند، عالم کودکان زیبا و دلچسب است و این عالم زیبا دنیای همه را شادتر و زیباتر می‌کند.
وی ادامه داد: بر این اساس در شهرداری اصفهان رویداد مهمی به نام جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان (پوپک) طراحی و در نظر گرفته شد، که امسال سومین دوره این جشنواره برگزار شد و قرار است اختتامیه آن 9 اردیبهشت‌ماه در تالار هنر اصفهان برگزار شود.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: محور دوره سوم این مسابقه زیبایی‌های شهر من است، اینکه کودکان با فهم و درک خودشان چگونه شهر را تحلیل می‌کنند و زیبایی‌های شهرشان را به تصویر بکشند یکی از مواردی است که در ایجاد تعلق شهری و هویت شهری برای ما مؤثر است و تلاش شد تا در دوره سوم این ظرفیت فراهم شد.
وی گفت: در این دوره از جشنواره نه هزار و 933 نفر شرکت کردند که نزدیک به هزار و 211 اثر از 28 کشور دنیا برای این جشنواره ارسال‌شده است که هشت هزار و 121 اثر از 294 شهر داخلی به جشنواره آثار خودشان را فرستادند که آمار قابل‌توجهی به شمار می‌آید.
حیدری گفت: از 28 کشوری که آثار خودشان را فرستادند 5 کشور بالاترین ارسال آثار را به خود اختصاص دادند که بر این اساس کشورهای بلاروس با 327 اثر، روسیه 244 اثر، ارمنستان 218 اثر، کویت 129 اثر و ترکمنستان 91 اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که البته کشورهای چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزه‌گوین و تعدادی دیگر در این جشنواره حضور فعال داشتند.
وی اظهار کرد: در این دور از جشنواره تلاش شد که ظرفیت‌های داخل کشورمان را در دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی اصفهان هم فعال کنیم. همچنین امسال رایزنی‌های خوبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت کانون در سطح سایر کشورها و حضور در رویدادهای نقاشی نوجوانان و کودکان بتوانیم استفاده کنیم.
کد خبر 6086117

http://www.sepahannews.ir/fa/News/844058/شرکت-28-کشور-دنیا-در-جشنواره-بین‌المللی-پوپک
بستن   چاپ