پیام سپاهان
پلی‌استیشن 5 پرو برای موفقیت به دلیلی فراتر از جی‌تی‌ای 6 نیاز دارد
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 - 23:37:35
پیام سپاهان - مجله دیجی کالا / شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سونی در حال آماده شدن برای عرضه‌ی یک مدل قدرتمندتر پلی‌استیشن 5 است و زودتر از آنچه فکرش را بکنید، آن را عرضه خواهد کرد. تحلیلگران با اطمینان پیش‌بینی کرده‌اند که دستگاه جدید در پایان سال 2024 عرضه می‌شود و این در حالی است که مجموعه‌ای از اطلاعات فاش شده از اسناد رسمی سونی از مشخصات آن، نگاهی کلی از قدرت آن به ما می‌دهد. با توجه به گزارش‌ها به نظر می‌رسد این استراتژی بسیار شبیه به آن چیزی است که هر دو نسل قبلی کنسول‌های سونی و مایکروسافت با عرضه‌ی پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس دنبال کردند.
با این حال، یک تفاوت اساسی بین آن زمان و اکنون وجود دارد. زمانی که این دو کنسول میانی نسل به ترتیب در سال‌های 2016 و 2017 عرضه شدند، سازندگان نمایشگر‌های 4K یا اولترا اچ‌دی را به شدت تحت فشار قرار دادند و این باعث شد که افراد بسیاری آن‌ها را خریداری کنند. در واقع در آن زمان نیاز آشکاری به کنسول‌هایی وجود داشت که قادر به خروجی تصاویر با وضوح 4K باشند که مدل‌های پایه‌ی کنسول‌های نسل هشتمی قادر به انجام آن نبودند. این بدان معناست که سونی و مایکروسافت یک عنصر بازاریابی واضح برای فروش دستگاه‌های جدید خود داشتند.

پیام سپاهان

با این حال هشت سال گذشته و یافتن عوامل خارجی مشابهی که عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 پرو را توجیه کند، دشوارتر شده است. در حالی که صفحه نمایش‌های 8K با وضوح بالاتر در حال حاضر وجود دارد، محتوای 8K زیادی در دسترس نیست و حتی در اندازه‌های بزرگ صفحه نمایش، تشخیص تفاوت از 4K دشوار است و به همین دلیل جذب مصرف‌کننده کند بوده است. طبق گزارش‌ها، سونی به توسعه‌دهندگان گفته است که در تلاش است تا پشتیبانی 8K را به پلی‌استیشن 4 پرو اضافه کند، اما تضمینی برای این موضوع وجود ندارد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/843691/پلی‌استیشن-5-پرو-برای-موفقیت-به-دلیلی-فراتر-از-جی‌تی‌ای-6-نیاز-دارد
بستن   چاپ