پیام سپاهان
جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 - 17:32:24
پیام سپاهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آخرین جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج گفت: رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و محدوده بازار اصفهان باید مد نظر قرار گیرد.
منصور شیشه فروش با اشاره به آخرین جزئیات وقوع حریق در یک واحد تولید رنگ در خیابان معراج اصفهان اظهار کرد: روز گذشته شاهد رخداد حادثه حریق در یک واحد فروش رنگ واقع در خیابان معراج بودیم که شش تیم آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و حریق مذکور به موقع کنترل شد.
وی با بیان اینکه در انبار واحد مذکور رنگ وجود داشت که منجر به افزایش افزایش شعله‌های آتش شده بود، وی افزود: مأموران اعزامی آتش‌نشانی از سرایت حریق به دیگر نقاط جلوگیری کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: تمام واحدهای صنفی موظف به رعایت اصول ایمنی در نگهداری، حمل و نقل، چیدمان و انبار مواد خود داشته باشند، مواد خطرناک نباید در دسترس قرار گیرد و فراهم‌کننده شرایط رخداد حادثه باشد.
شیشه فروش با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های سازمان آتش‌نشانی توسط واحدهای صنفی ادامه داد: چک کردن سیستم ایمنی برق و گاز و نصب وسایل اطفای حریق از جمله مواردی است که باید مد نظر افراد قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و محدوده بازار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شده است و با هماهنگی آتش‌نشانی و اتاق اصناف، آموزش اصناف در زمینه رعایت اصول ایمنی انجام شده، سیستم‌های اطفای حریق در بازار و مغازه‌ها نصب و سیستم‌های ایمنی برق بررسی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: کارگروه شناسایی سازه‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث در شهرداری‌ها فعال است و طبق دستورالعمل وزارت کشور نسبت به بررسی ایمنی واحدهای مسکونی و تجاری و تمام واحدهای خطرآفرین اقدام می‌شود.
شیشه فروش افزود: کارگروه مذکور از عوامل نظام مهندسی، آتش‌نشانی، شهرداری و شرکت‌های برق و گاز تشکیل شده است و پس از شناسایی مراکز پرخطر، به مالک تذکر داده می‌شود و مالک نیز موظف است نسبت به رفع خطر و برقراری ایمنی در سازه مذکور اقدام کند و در صورتی که ظرف مدت زمان اعلام شده مالک نسبت به رفع خطر و ایمن‌سازی اقدام نکند، به مراجع قضائی مربوطه معرفی خواهد شد.
وی ادامه داد: اداره راه و شهرسازی نیز موظف به شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث است، سال گذشته تعدادی از ساختمان‌های آسیب‌پذیر شناسایی، پرونده در خصوص آنها تشکیل و در سامانه منتاک ثبت شده است و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
کد خبر 746631

http://www.sepahannews.ir/fa/News/843570/جزئیات-حریق-مغازه-تولید-رنگ-در-خیابان-معراج---لزوم-رعایت-اصول-ایمنی-در-مراکز-تجاری-و-بازار
بستن   چاپ