پیام سپاهان
مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 - 13:58:51
پیام سپاهان - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از احیا مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان از احیای مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف خبر داد و اظهار کرد: مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف ازجمله آخرین بازمانده‌های کارخانه‌های ریسندگی پشم اصفهان است که در مساحتی در حدود 74000 مترمربع و با زیر بنایی در حدود 54000 مترمربع در محور تاریخی چهارباغ بالا اصفهان واقع‌شده است.
وی افزود: با توجه به مصوبه هیئت‌وزیران در خصوص واگذاری این مجموعه عظیم به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در استان، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به‌صورت مستقیم پیگیری این موضوع را انجام داده و باهمت هماهنگی معاون امور عمرانی استاندار و با مشارکت نهادهای ذی مدخل ازجمله اداره کل در زمستان امسال این مجموعه تحویل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و در این مجموعه مستقر شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به توافقات به‌عمل‌آمده میان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری اصفهان و اداره کل از فروردین‌ماه امسال، این مجموعه پس از برآوردهای اولیه و تهیه شرح خدمات جهت انجام عملیات نجات بخشی و ایجاد نمایشگاه فرهنگی و گردشگری حداقل در محورهای جنوبی آن در اختیار شهرداری قرار گرفت.
محققیان خاطرنشان کرد: امید است تا با همکاری تمامی نهادهای ذی‌ربط بتوان حرکت اول را در راستای اجرای موزه منطقه‌ای اصفهان در این مجموعه عظیم تاریخی را آغاز کرد.
کد خبر 746608

http://www.sepahannews.ir/fa/News/843498/مجموعه-ریسباف-در-مسیر-احیا--اجرای-بزرگ‌ترین-طرح-میراث-فرهنگی-کشور-پس-از-انقلاب
بستن   چاپ