پیام سپاهان
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا خبر داد:
آغاز تخصیص ارز برای صنایع و دارو
دوشنبه 27 فروردين 1403 - 22:06:46
پیام سپاهان - مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: بر اساس آخرین آمار، روز گذشته مرکز مبادله ارز و طلا بیش از 1.4 میلیارد دلار تخصیص ارز برای صنایع و 426 میلیون دلار تخصیص ارز در بخش کالاهای اساسی و دارو صورت گرفت.

علی سعیدی در یک برنامه تلویزیونی با ارائه گزارشی از آخرین عملکرد مرکز مبادله ارز و طلا، گفت: براساس آخرین حراج روز گذشته در هفدهمین جلسه حراج شمش طلا، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران که در آن طلای یک کیلوگرمی با عیار 995 معامله شد، از مجموع 290 شمش عرضه شده، تعداد 124 عدد یا 124 کیلوگرم شمش طلا با میانگین قیمت چهار میلیارد و 748 میلیون تومان معامله شد که در مقایسه با حراج قبلی تفاوت چندانی نداشت.
سعیدی ادامه داد: علاوه بر این در زمینه ارزهای تامین شده در حوزه کالاهای اساسی و دارو که با نرخ 28 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود، در گروه کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی، 367 میلیون دلار و در گروه دارو و تجهیزات پزشکی معادل 59 میلیون دلار و در مجموع 426 میلیون دلار ارز تامین شد.
وی افزود: در حوزه صنایع نیز که از طریق دو ارز بازار نیمایی و ارز حاصل از صادرات (بازار اشخاص) تامین می‌شود، در حوزه صنایع حمل و نقل و خودرو 278 میلیون دلار ارز نیمایی و 146 میلیون دلار ارز تامین شد. در صنایع تجهیزات برق و الکترونیک 90 میلیون دلار ارز نیمایی و 23 میلیون دلار ارز حاصل از صادرات تامین شد.
مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه اظهار کرد: در صنایع معدنی 68 میلیون دلار ارز نیمایی و 87 میلیون دلار ارز حاصل از صادرات، در بخش ماشین آلات و تجهیزات تولید 48 میلیون دلار ارز نیمایی و 67 میلیون دلار ارز حاصل از صادرات و در بخش منسوجات و پوشاک 88 میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیون دلار ارز حاصل از صادرات تامین شد.
سعیدی افزود:‌ در سایر بخش‌ها 468 میلیون دلار ارز بازار نیمایی و 88 میلیون دلار ارز حاصل از صادرات تامین شد که در مجموع یک میلیارد و 40 میلیون دلار ارز نیمایی و 412 میلیون دلار ارز حاصل از صادرات تامین شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از آغاز این هفته تخصیص ارز هم برای صنایع و هم برای کالاهای اساسی و دارو آغاز شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/841856/آغاز-تخصیص-ارز-برای-صنایع-و-دارو
بستن   چاپ