پیام سپاهان
اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
شنبه 25 فروردين 1403 - 21:37:11
پیام سپاهان - مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که اولین سفر کاری حوزه فعالیت جدید خود را با ایران و از شهر اصفهان آغاز کرده در نشستی با فعالان حوزه سلامت کشور و اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با درجریان قرارگرفتن آمار و عملکرد علمی وپژوهشی گفت: فعالیت‌های علمی، بهداشتی و پژوهشی در این شهر و کشور چشم گیر است.
حنان بلخی، مطالعه و تحقیق‌های پزشکی را در اصفهان اجرایی شده دانست و افزود: تمایل دارم این فعالیت‌ها را به عنوان الگو در دیگر کشور‌های منطقه ارائه و استفاده کنیم.
او اضافه کرد: فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه مثال زدنی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست با اشاره به رتبه هزارمی این دانشگاه در جهان و 250 تا 300 در آسیا گفت: بیشترین شیب تولید علم در منطقه متعلق به ایران است.
شاهین شیرانی افزود: فقط در استان اصفهان بیش از چهار هزار و 900 پزشک متخصص و دو هزار و 500 مقاله چاپ شده معتبر داریم.
او به شاخص‌های دیگر پیشرفت حوزه سلامت در کشور هم اشاره و اعلام کرد: امید به زندگی در بین مردم ایران از 55 سال اوایل انقلاب به 77 و سه دهم کنونی رسیده است.
حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: اصفهان در شاخص‌های حوزه سلامت از استاندارد کشوری هم جلوتر است.
محمد حسین نیکنام مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت:مدیریت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت می‌تواند از ظرفیت 67 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و 800 مرکز تحقیقاتی حوزه سلامت ایران استفاده کند.
حنان بلخی فاجعه غزه را دردناک اعلام کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت از ابتدا پیگیر موضوع بود و سعی شد هم حمایت و کمک به مردم غزه شود و این کارهایشان ادامه دارد و اعتقاد به صلح و آتش بس در منطقه داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: ما پزشکان به عنوان وظیفه انسانی، اسلامی و پزشکی موظف به دغدغه‌مند بوده حوزه سلامت در هر کشور و سرزمینی از جمله غزه هستیم و نمی‌توانیم ساکت باشیم.
مدیر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی در سفر دوره خود به اصفهان، فردا 26 از چند مراکز بهداشتی بازدید می‌کند و سپس پس فردا 27 فروردین به تهران سفر می‌کند.
باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/841419/اصفهان-الگوی-مناسب-برای-انتقال-دانش-پزشکی-به-کشور‌های-منطقه
بستن   چاپ