پیام سپاهان
اعطای زمین به مشمولان جوانی جمعیت دراصفهان
چهارشنبه 22 فروردين 1403 - 17:31:26
پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت؛ طبق ماده 3 و 4 این قانون، خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از 24 مهر سال 1400 به بعد متولد شده باشند همچنین به خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از 20 سال، زمین حداکثر 200 متر مربعی اختصاص می‌یابد.
محمد کیانی افزود: افزون بر 14 هزار و 400 نفر دارای فرزند سوم و بیشتر مشمول قانون و حدود چهار هزار نفر نیز خانوار‌های دارای چهار فرزند کمتر از 20 سال در این استان ثبت نام کرده اند.
وی اضافه کرد: تا کنون دو هزار و 595 قطعه زمین (سه دانگ به نام پدر و سه دانگ به نام مادر) به خانوار‌های مشمول در استان اصفهان اختصاص یافته است.
کیانی درباره مشخصات زمین یا واحد مسکونی اعطایی به متقاضیان هم گفت: در صورتی که قیمت زمین از یک میلیارد و 172 میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به‌صورت مشاعی به دو یا چند نفر واگذار کند یا بقیه نرخ را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
وی افزود: پرداخت هزینه آماده‌سازی زمین با اقساط هشت ساله و پس از انقضای دوره تنفس دو ساله در تعهد متقاضیان بوده همچنین این هزینه بسته به نوع زمین و دیگر موارد متفاوت است.
معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی، در شهر‌های بیش از 500 هزار نفر جمعیت، امکان واگذاری زمین نیست و برای متقاضیان در این شهر‌ها باید در شهر‌های مجاور یا شهر‌های جدید زمین واگذار شود و یا در صورت موافقت والدین در محل تولد پدر یا مادر زمین دریافت کنند مشروط بر اینکه شهری که انتخاب می‌کنند کمتر از 500 هزار نفر جمعیت داشته‌باشد.
خانوار‌هایی که مشمول این قانون هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعی ثبت نام کنند. در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکنون، بیش از 70 هزار متقاضی واجد شرایط، زمین خود را دریافت کرده اند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/840111/اعطای-زمین-به-مشمولان-جوانی-جمعیت-دراصفهان
بستن   چاپ