پیام سپاهان
فرهنگ عمومی در جامعه باید گسترش یابد
چهارشنبه 22 فروردين 1403 - 11:32:13
پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز عید فطر اردستان اظهار داشت: پشتوانه تعهد اخلاقی، عقاید دینی است، از مساجد و اماکن مذهبی نباید غافل شویم اگر این‌ها سست شده و بی‌رونق شود بقیه مسائل نیز کمرنگ خواهد شد و باید چراغ معنویت در شهرستان روشن باشد.
وی افزود: فرهنگ عمومی در جامعه باید گسترش پیدا کرد، نظم و انضباط، امر به معروف و نهی از منکر، رعایت تقوا و حجاب از دسته مسائلی است که باید توسط مردم مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اردستان تصریح کرد: باید چرخ اقتصاد را به گردش درآورد و از حضور مسافران در شهرستان استفاده شود که این از موضوعات مهم و از باب دلسوزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دهشیری خاطرنشان کرد: انتخابات التهابات خاص خود را دارد اما بعد از پایان آن، در نهایت یک نفر انتخاب می‌شود و از بحث و جدل‌ها در خصوص انتخابات در فضای حقیقی و مجازی دیگر صرف‌نظر کرد چرا که این گذشتن از این موضوعات به نفع شهرستان است.
وی بیان کرد: از سیاه‌نمایی و ناپسند معرفی کردن شهرستان باید خودداری شود و باید شهرستان برای دیگر مردم به‌خوبی معرفی شود، مسجد جامع، قنات دوطبقه و دیگر آثار مهم را باید برجسته کرد.
امام جمعه اردستان اضافه کرد: در فضای مجازی باید به خوبی قلم و زبان را در اختیار گرفته شود، از شایعه‌پراکنی و دروغ‌ساختن خودداری شود، نباید مردم را نسبت به همدیگر بدبین کرد و توهین و افترا نسبت به دیگران انجام نشود.
دهشیری تاکید کرد: مسؤولان محترم و افراد فرهیخته که در خارج از شهرستان اردستان هستند باید مسؤولیت خود را نسبت به شهرستان خود انجام دهند، از این افراد باید برای سرمایه‌گذاری و مشورت گرفتن در شهرستان دعوت شود.
وی بیان کرد: جوانان را باید به کار، ازدواج و فرزندآوری تشویق کرد و در راستای رسیدن به این اهداف باید یاری شوند همچنین خانواده‌ها محکم و مستحکم بمانند، طلاق و فروپاشی در شهرستان نباشد و از ازدواج پیشی نگیرد.
کد خبر 6074924

http://www.sepahannews.ir/fa/News/840057/فرهنگ-عمومی-در-جامعه-باید-گسترش-یابد
بستن   چاپ