پیام سپاهان
اصفهان آماده میزبانی از گردشگران سفر‌های بهاری
سه شنبه 21 فروردين 1403 - 08:51:25
پیام سپاهان - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در تعطیلات عید فطر شاهد رشد سفر‌ها به سمت استان‌های غربی و مرکزی از جمله اصفهان باشیم که این خطه به لحاظ اقامت، پذیرایی و مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری آمادگی کامل را برای ورود گردشگران دارد.
علیرضا حبیبی افزود: اصفهان در نوروز امسال و در پیک اول سفر‌ها نسبت به سال گذشته با کاهش ورود گردشگر مواجه بود، اما این موضوع در پیک دوم سفر‌ها جبران شد، گرچه همین میزان هم نسبت به پیک دوم سفر‌های نوروزی سال گذشته کاهش داشت.
او گفت: هنوز ستاد‌های سفر استان در آماده باش هستند و تا پایان 24 فروردین به کارشان ادامه می‌دهند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان از 24 اسفند تا 12 فروردین، 6 میلیون و 176 هزار و 163 نفر و از این میزان هفت هزار و 826 نفر گردشگر خارجی بوده اند.
حبیبی اظهار داشت: بر اساس آمار‌های تخمینی میدان نقش جهان، سی و سه پل و پل خواجو که در شمار اماکن بدون بلیط و شاخص اصفهان هستند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم اماکن پربازدید اصفهان قرار دارند، اما پربازدید‌ترین بنا‌ها بر اساس فروش بلیط از 24 اسفند تا 12 فروردین، باغ فین کاشان با 132 هزار و 621 نفر، چهلستون با 123 هزار و 653 نفر و عالی قاپو با 113 هزار و 889 نفر در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.
او گفت: در تعطیلات نوروز و پیک اول و دوم سفرها، 2 میلیون و 28 هزار و 407 نفر در استان اصفهان و از این میزان یک میلیون و 144 هزار و 97 نفر در شهرستان اصفهان اقامت کرده اند.
به گفته حبیبی شهرستان اصفهان و سپس شهرستان کاشان، بیشترین تعداد گردشگران را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده اند، اما بر اساس میزان اقامت مسافران از 24 اسفند تا 12 فروردین شهرستان اصفهان در جایگاه اول و سپس شهرستان‌های خور، لنجان و کاشان قرار دارند.
منبع: ایرنا
باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/839734/اصفهان-آماده-میزبانی-از-گردشگران-سفر‌های-بهاری
بستن   چاپ