پیام سپاهان
روز جمهوری اسلامی عید بزرگ ملت ایران است
جمعه 10 فروردين 1403 - 15:26:54
پیام سپاهان - امام جمعه بادرود گفت: روز جمهوری اسلامی عید بزرگ ملت ایران است، چون مردم با رأی خود حکومت و دولت‌مردان را برگزیدند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر عقیلی در خطبه‌های نماز جمعه بادرود با اشاره به فضیلت شب‌های قدر اظهار کرد: بزرگ‌ترین نعمت خداوند که قرآن است در این شب‌های عزیز نازل شده است و انس بیشتر با قرآن باعث ارتقای درجات انسان در آخرت خواهد شد.
وی با اشاره به 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برخی درصدد الگوگیری از مکاتب مختلف غربی برای برگزیدن حکومت و نظام سیاسی بودند که رأی حداکثری مردم این فکر باطل را نقش بر آب کرد.
امام جمعه بادرود گفت: روز جمهوری اسلامی عید بزرگ ملت ایران است، چون مردم با رأی خود حکومت و دولت‌مردان را برگزیدند.
عقیلی گفت: رأی مردم در جمهوری اسلامی ارزش بالایی پیدا کرد و این نیز از برکات و ثمرات استقرار نظام مردم‌سالاری دینی است.
وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه به جوانان توصیه کرد که توجه داشته باشند تا در مسیر و نقشه دشمن قرار نگیرند، خانواده‌ها نیز در تربیت و هدایت فرزندان خود جدی‌تر باشند.
وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با برخی از شعرای کشور و اهمیت رسانه بیان کرد: یکی از همین رسانه‌ها اشعار است، دنیا با رسانه مدیریت می‌شود و کشور ما نیز باید در این زمینه هم ورودی خوب و هم خروجی خوب داشته باشد.
عقیلی ادامه داد: متأسفانه در فضایی که نقش رسانه‌ها بسیار مهم است، نه ورودی و نه خروجی قابل توجهی در این بستر وجود ندارد و باید این فضا تقویت شود.
وی با اشاره به مسائل غزه و روز قدس بیان کرد: روز قدس، یک روزِ به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللیِ اسلامی است؛ روزی است که ملت ایران می‌تواند با کمک ملت‌های مشتاق دیگر، که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده است، یک حرف حقی را فریاد کند که برای پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، 60 سال است که دستگاه استکبار دارد، سرمایه‌گذاری می‌کند.
امام جمعه بادرود تصریح کرد: مشارکت در روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک وظیفه دینی است که بر این مهم بسیار تأکید شده است.
کد خبر 740197

http://www.sepahannews.ir/fa/News/837008/روز-جمهوری-اسلامی-عید-بزرگ-ملت-ایران-است
بستن   چاپ