پیام سپاهان
9 موزه آذربایجان‌غربی در ایام نوروز دایر است
دوشنبه 28 اسفند 1402 - 20:51:05
پیام سپاهان - مرتضی صفری مدیرکل گفت: سایت‌موزه تخت سلیمان تکاب، موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و موزه سنگ و کتیبه یا همان سه‌گنبد ارومیه، موزه خوی، موزه مهاباد، موزه نقده، موزه تپه حسنلو نقده و کاخ‌موزه باغچه‌جوق از جمله موزه‌های تحت اختیار این اداره‌کل هستند که در ایام نوروز باز خواهند بود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی ادامه داد: ساعت بازدید از موزه‌ها از ساعت 9 تا 18 خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از این موزه‌ها بازدید داشته باشند.
وی گفت: همچنین طبق اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی موزه کودک ارومیه از 5 تا 11 فروردین از ساعت 8 تا 14 و طبق اعلام اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی موزه تاریخ طبیعی ارومیه به‌صورت رایگان پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود.
موزه مردم شناسی ارومیه و مهاباد، موزه باستان شناسی ارومیه، نقده، خوی، میاندوآب و حسنلو، موزه سنگ سه گنبد ارومیه، کاخ موزه باغچه جوق، مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و مجموعه جهانی قره کلیسای چالدران و همچنین موزه‌های تپه حسنلو و تخت سلیمان تکاب، موزه سنگ سه گنبد ارومیه نیز جزو موزه‌های مهم و تخصصی استان هستند که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه‌های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.
سایت موزه قره کلیسا، موزه ارومیه، موزه نقده، سایت موزه حسنلو، موزه مردم شناسی مهاباد، موزه میاندوآب، سایت موزه تخت سلیمان تکاب، موزه خوی، سه گنبد ارومیه و موزه مردم شناسی ارومیه از پربازدیدترین موزه‌های استان محسوب می‌شوند.
در آذربایجان‌غربی 16 موزه وجود دارد که از این تعداد 11 موزه متعلق به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، 4 موزه نیز متعلق به سایر دستگاه‌ها و یک موزه نیز متعلق به بخش خصوصی است.
براساس این گزارش موزه مدرسه، طب، جنگ و موزه‌های متعدد دیگری برتعداد موزه‌های استان افزوده شده و خواهد شد.
باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

http://www.sepahannews.ir/fa/News/834486/9-موزه-آذربایجان‌غربی-در-ایام-نوروز-دایر-است
بستن   چاپ