پیام سپاهان
50 هزار اصفهانی هر ساله مهارت‌های مراکز فنی و حرفه ای را فرا می‌گیرند
یکشنبه 7 آبان 1402 - 8:44:09 AM
ایرنا

پیام سپاهان- آرش اخوان طبسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمات آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای استان به مهارت‌آموزان در قالب چهار گروه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و خدمات ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: در کنار این مراکز، آموزش‌های چهارگانه در حاشیه شهرها ویژه زنان سرپرست خانوار، افراد آسیب پذیر زیر پوشش نهادهایی همانند کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی و همچنین در زندان‌ها، مراکز نظامی، دانشگاه‌ها و دیگر اماکنی که نیازمند فراگیری مهارت برای ورود به بازار کار هستند، ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان با اشاره به ارائه آموزش‌ها در قالب مُدل سفارش محور گفت: با ارائه آموزش‌ها در محیط کار واقعی با برقراری تعامل با بنگاه‌های اقتصادی ، نیاز آنها برای به‌کارگیری افراد ماهر و هم نیاز افراد جویای کار به کار تامین‌ می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی ماهر و آشنا با فناوری‌های روز گفت: این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، پیشرفت اقتصادی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

اخوان طبسی یادآور شد: برای رونق بخشیدن به وضعیت اقتصاد و صنعت کشور و استان باید فرهنگ مهارت‌آموزی در کنار آموزش‌های سنتی در مدارس و مراکز آموزش عالی ترویج و تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در استان اصفهان در سال‌های اخیر با شناسایی چالش و کمبودهای بازار کار، سمت و سوی آموزش برای افراد جویای کار را به سمت مشاغلی که نیاز روز جامعه هستند سوق داده و در این راستا خود را با تغییرات و پیشرفت‌های فناوری هماهنگ کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان افزود: در زمان حاضر 70 درصد آموزش‌ها در محیط کار واقعی و 30 درصد در محیط کارگاهی ارائه می‌شود.

پیام سپاهان-

http://www.sepahannews.ir/fa/News/787328/50-هزار-اصفهانی-هر-ساله-مهارت‌های-مراکز-فنی-و-حرفه-ای-را-فرا-می‌گیرند
بستن   چاپ