پیام سپاهان
ساخت و ساز ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه بر روی حریم گسل‌های پرخطر ممنوع شد
پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 11:14:23 AM
تسنیم
پیام سپاهان - رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان ضمن اشاره به تدوین نقشه تدقیق و تعیین حریم گسل کاشان گفت: ساخت و ساز ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه بر روی حریم گسل‌های پرخطر ممنوع شد. - اخبار استانها -
مجتبی آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و تصویب معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، نقشه تدقیق و تعیین حریم گسل برای دو شهر استان اصفهان تدوین شد.
وی در بیان اقدام صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: شهرهای کاشان و اصفهان دو شهری بودند که از سوی وزارت راه و شهرسازی نقشه تدقیق و تعیین حریم گسل برای آنان با حمایت اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان تدوین می‌شود. 
آراسته افزود: این اقدام برای اولین بار در استان اصفهان در شهرهای اصفهان و کاشان، توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام خواهد شد و پس از تدوین با ابلاغ نقشه حریم گسلی شهرها، هر گونه ساخت و ساز ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه بر روی حریم گسل‌های پرخطر ممنوع و قابل ملاحظات است.
علوم مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه ساخت و ساز در حریم گسل ممنوع و از این کار جلوگیری و یا با اجرای مطالعات مربوط به آن نقطه ضوابط حریم گسل محاسبه خواهدشد که در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه بهشدت تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف تعیین و تدقیق گسل می‌توان به تاب آوری شهرها در برابر تهدیداتی همچون زلزله اشاره کرد که راهکاری برای حفظ سرمایه‌های ملی است و افزایش میزان رضایتمندی مردم را ضمن تدوین سند چشم‌انداز منطقه و دسترسی جامعه مهندسین به این فاکتورها و ضوابط مهم دنبال دارد و استراتژی توسعه هوشمند و ایمن را به دنبال دارد. 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/775725/ساخت-و-ساز-ساختمان‌های-مهم-و-بلندمرتبه-بر-روی-حریم-گسل‌های-پرخطر-ممنوع-شد
بستن   چاپ