پیام سپاهان
تصادفات جاده‌ای اصفهان در شهریور ماه رکورد زد
چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 8:46:54 AM
فارس
پیام سپاهان - اصغر زارع رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: میزان تصادفات جاده‌ای استان در شهریور ماه امسال حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی افزود: میزان تصادفات جاده‌ای استان اصفهان در 5 ماه نخست سال نیز افزایش داشته است و به طورکلی میزان تصادفات برون شهری استان وضعیت خوبی ندارد و امیدواریم که این وضعیت کنترل شود و شهروندان اصول ایمنی را رعایت کرده تا میزان حوادث در راه‌های برون‌ شهری استان کاهش یابد.
زارع گفت: ما در روزهای پایانی شهریور ماه هستیم و با توجه به اتمام فصل تعطیلات، اکثر مسافران در حال بازگشت به شهرهای خود هستند و به همین دلیل میزان ترددهای برون‌شهری افزایش یافته و ورودی‌های کلان‌شهر اصفهان با تراکم ترافیک مواجه است.
رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر سه دسته مسافر در راه‌های مواصلاتی استان تردد دارند؛ بخشی از مسافران در درون استان تردد می‌کنند و مبدأ و مقصد آن ها جزو مناطق استان است؛ بخش دیگری از مسافران در حال عبور از استان اصفهان هستند و بخشی هم مقصد آنها یکی از شهرهای استان اصفهان است که امروز بیشتر با گروه آخر مواجه هستیم.
وی درباره دلیل افزایش تصادفات خاطرنشان کرد: خواب‌آلودگی راننده بیشترین دلیل تصادفات است و حدود 45درصد از تصادفات استان به دلیل خواب‌آلودگی راننده رخ می‌دهد و در اکثر مواقع منجر به واژگونی خودرو و جان باختن مسافران می‌شود، انحراف به چپ نیز دومین دلیل عمده تصادفات است و در روزهای پایانی شهریور ماه اکثر تصادفات به این دلیل حادث شدند.
زارع تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم که قوانین و مقررات را رعایت کنند و در صورت احساس خواب‌آلودگی، در پارکینگ‌های مجاز و مجتمع‌های خدمات رفاهی توقف و استراحت کنند.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/775369/تصادفات-جاده‌ای-اصفهان-در-شهریور-ماه-رکورد-زد
بستن   چاپ