پیام سپاهان
اولین گواهی الکترونیکی عدم تخلف ساختمانی در اصفهان صادر شد
شنبه 18 شهریور 1402 - 12:02:04 PM
ایرنا

پیام سپاهان- امید علی اصغری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به منظور ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان، پیاده سازی فرآیند گواهی عدم خلاف در شهرداری مناطق هفت و پنج به عنوان نواحی آزمایشی (پایلوت) با همکاری ویژه مدیریت این مناطق با موفقیت به اتمام رسید و گواهی‌های مربوطه آن صادر شد.
وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی با هدف غیر حضوری شدن خدمات حوزه شهرسازی تصریح کرد: پیاده سازی فرآیند گواهی عدم خلاف در سامانه هوشمند توسعه شهری«اِصنو» از اواسط اردبیهشت سال جاری در دستور کار واحد شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفت و با برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان واحد کمیسیون ماده 100 و تیم پشتیبان شرکت پیمانکار، مقدمات این پیاده سازی بررسی شد.
مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: اکنون این خدمت در شهرداری منطقه هفت اصفهان در حال انجام است و در آینده نزدیک با تسری فرآیند فوق در تمام مناطق، ثبت درخواست و پیگیری گواهی عدم خلاف به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام خواهد شد.

اصغری خاطرنشان کرد: افزایش خدمات به‌وسیله سامانه‌ها و نرم افزارهای الکترونیکی به غیر از صرفه جویی در زمان و هزینه شهروندان، سبب بهبود تسریع، دقت و کیفی‌سازی خدمات می‌شود.

  بر اساس آمار موجود، در سال گذشته 69 هزار و 149 رای در حوزه تخلفات ساختمانی در کلان‌شهر اصفهان صادر شد که 56 هزار و 693 مورد از آن معادل حدود 82 درصد، مشمول پرداخت جریمه نقدی و پنج هزار و 270 مورد برابر با 7.6 درصد مشمول تخریب بوده است.

اضافه ساخت مازاد بر پروانه، تبدیل نقاب(در بخش پنجره سازی ساختمان)، احداث بالکُن در روگذر و تخلف مربوط به پارکینگ و احداث بدون پروانه بیشترین فراوانی تخلفات را شامل می‌شود.

شهر اصفهان با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت دارد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/771468/اولین-گواهی-الکترونیکی-عدم-تخلف-ساختمانی-در-اصفهان-صادر-شد
بستن   چاپ