پیام سپاهان
رينگ چهارم ترافيکي کليدخورد/لزوم استعفاي مديران براي انتخابات
يکشنبه 19 دي 1395 - 10:33:48 AM
مهر
fiogf49gjkf0d
سپاهان نيوز- وحيد فولادگر، عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان در اين جلسه با اشاره به اينکه بودجه مناسب سازي معابر براي تردد معلولين که در سال 94 به تصويب رسيده بود براي تخصيص به بودجه 95 منتقل نشده است، اظهار داشت: در سال 95 نيز ظاهراً نه بودجه انتقالي سال 94 و نه بودجه سال 95 تخصيص مناسبي نداشته و با توجه به تاکيد شوراي اسلامي در افزايش اين بودجه ضمن تاکيد بر تخصيص بودجه مناسب سازي از شهرداري تقاضا دارم گزارشي از تخصيص اين رديف بودجه در سال 95 ارائه کند.

وي در ادامه با بيان اينکه اين روزها زمزمه‌هايي در خصوص کانديداتوري برخي از مسئولان شهرداري براي انتخابات شوراي اسلامي شهر اصفهان شنيده مي‌شود، اضافه کرد: به واسطه تجارب ارزشمند آنها در مديريت شهري اين اقدام خوب است اما با توجه به اين موضوع به دليل عدم وقفه در خدمت رساني به مردم و پرهيز از هر گونه شائبه جهت استفاده از امکانات و موقعيت مديريت شهري به شهردار پيشنهاد مي‌شود به مديران شهري ابلاغ شود، چنانچه قصدي دارند تا پايان دي ماه استعفاي خود را تقديم کنند.

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اينکه مسئله زاينده‌رود در سکوت خبري به سر مي‌برد که شايد به جهت مصالح کل نظام و جلوگيري از درگيري‌هاي قوي به صلاح باشد، اضافه کرد: اما اين موضوع نبايد به گونه‌اي باشد که مطالبات مردم به مسئولان کشوري منتقل نشود و اقدامات موثري صورت نپذيرد.

وي با بيان اينکه روز گذشته در خبرها داشتيم که نماينده دولت گفت آب درياچه اروميه نسبت به سال گذشته سه سانتيمتر افزايش داشته است، گفت: چرا در مورد زاينده رود گزارش داده نمي شود.

فولادگر افزود: دولت توضيح بدهد پس از دستور رياست جمهوري مبني بر جاري بودن آب زاينده رود چه اقداماتي موثري صورت گرفته و وضعيت رودخانه پس از آن چگونه بوده است.

ساعت کاري زنان در شهرداري ساماندهي شود

ندا واشياني پور، سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز در اين جلسه با اشاره به تصويب لايحه کاهش ساعات کاري زنان در ٢٣ تيرماه سال جاري اظهار داشت: اين لايحه به بانوان شاغلي اختصاص دارد که در قالب قراردادهاي رسمي، پيماني و قراردادي موظف به 44 ساعت کار در هفته هستند، اما داراي معلوليت شديد يا فرزند زير 6 سال تمام يا همسر يا فرزند معلول شديد يا مبتلا به بيماري صعب‌العلاج هستند.

وي اضافه کرد: همچنين زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده 222 قانون برنامه 5 ساله پنجم جمهوري اسلامي ايران مصوب 15 دي ماه 1389 و بخش غير دولتي اعم از مشمولان دولتي قانون کار و قانون تامين اجتماعي بنا به درخواست متقاضي و تاييد مراجع ذي ربط 36 ساعت در هفته با دريافت حقوق و مزاياي 44 ساعت تاييد شده است.

عضو کميسيون فرهنگي، اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به اين موضوع از شهردار درخواست مي شود که اين لايحه در خصوص بانوان شاغل شهرداري از سال آينده اجرايي شود.

وي ادامه داد: اميدواريم ما شاهد اين موضوع باشيم که شهرداري اصفهان در خصوص اجراي اين لايحه در کشور نمونه و پيشرو است.

واشياني پور با اشاره به مراکز تفريحي بانوان گفت: با توجه به کمبود فضاهاي تفريحي براي بانوان در شهر اصفهان و مشکلاتي که باغ هاي بانوان با آن مواجه بودند مقرر شد که مراکز تفريحي ويژه بانوان با رويکرد منطقه محور در مناطق ١٥ گانه شهر اصفهان ايجاد شود.

وي با بيان اينکه همچنين اميدواريم براساس برنامه اصفهان ١٤٠٠ هر سال ما شاهد تملک و احداث سه مرکز تفريحي ويژه بانوان باشيم، افزود: در سال ٩٥ سه منطقه ٥،٨ و ١٠ داراي رديف بودجه مشخصي در اين ارتباط بود و قطعاً در تدوين بودجه ٩٦ هم بايد به اين موضوع به صورت جدي توجه ويژه اي شود.

رينگ چهارم ترافيکي شهر اصفهان کليد خورد

نورالله صلواتي، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز در اين جلسه ضمن قدرداني از هماهنگي ايجاد شده بين مسئولان براي اجراي رينگ چهارم ترافيکي شهر اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر اجراي اين پروژه روي ريل افتاده و اميدواريم هر چه زودتر به بهره برداري برسد

وي با بيان اينکه کارگروه تشکيل شده با مسئوليت مدير هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته در خصوص اجراي اين پروژه به خوبي دنبال شود، اضافه کرد: در اين راستا ديگر شهرداري‌هاي استان قصد همکاري خود را اعلام کرده‌اند.

غلامحسين صادقيان، رئيس کميسيون بهداشت و سلامت شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز در اين جلسه علني با انتقاد از بي توجهي دولت مرکزي نسبت به مشکلات استان و شهر اصفهان گفت: اخيرا اعلام شده که دولت مبالغي را براي پرداخت بدهي به کلانشهرها اختصاص داده که متاسفانه براي شهر اصفهان در اين زمينه بودجه‌اي را اختصاص ندادند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/4496/رينگ-چهارم-ترافيکي-کليدخورد-لزوم-استعفاي-مديران-براي-انتخابات
بستن   چاپ