پیام سپاهان
◄ هشت مزیت اصلی احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز
شنبه 24 مهر 1400 - 17:56:49
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


تین نیوز
مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا معتقد است احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز به دلیل حجم ترابری زیاد، ابعاد استراتژیک و برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه جنوب غرب کشور نقش به سزایی در توسعه شبکه ریلی کشور خواهد داشت.
به گزارش تین نیوز، رضا جواهری در توضیح این دیدگاه خود به خبرنگار ما گفت: مطابق سند چشم انداز 20 ساله کشور، جابجایی 30 درصد بار و 18 درصد مسافر کل کشور از طریق شبکه ریلی برای سال 1404 هدف گذاری شده است تا با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، توسعه سایر بخش‌های اقتصادی، تجارت، صنعت، کشاورزی و اشتغال زایی محقق گردد.
بیشتر بخوانید: گام­ های گروه مپنا در راستای بومی سازی مهندسی و ساخت تجهیزات خطوط ریلی وی تاکید کرد: بر این اساس توسعه حمل و نقل ریلی علاوه بر کمک به آبادانی کشور و توسعه پایدار، حمل و نقلی پاک، ایمن و ارزان را به کشور و هموطنان عزیز هدیه می دهد.
او افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین، با اولویت ترین و توجیه دار ترین خطوط ریلی کشور، احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز (به طول تقریبی 500 کیلومتر) می باشد.
مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا عنوان کرد: احداث این راه آهن به دلیل حجم ترابری زیاد، ابعاد استراتژیک و برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه جنوب غرب کشور نقش به سزایی در توسعه شبکه ریلی کشور خواهد داشت.
به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: اجرای این طرح با هدف اتصال استان های اصفهان و خوزستان، جایگاه مهمی در تکمیل شبکه ریلی پر سرعت کشور، توسعه اقتصاد و عمران و رفاه منطقه و توسعه صنایع منطقه جنوب غرب کشور (به ویژه صنایع مرتبط با فولاد) دارند.
جواهری مزایای اصلی طرح را نیز به شرح زیر برشمرد:
انتقال 40 درصد از بارهای عبوری به میزان تقریبی 28 میلیون تن و 50 درصد از مسافران منطقه از جاده به راه آهن به میزان 1.9 میلیون مسافر در سال ارتقای ایمنی، کاهش تصادفات و خسارات سوانح جاده ای به میزان 12 هزار میلیارد ریال در سال کاهش مصرف انرژی، آلودگی هوا و پرداخت یارانه سوخت به ارزش 30 هزار میلیارد ریال در سال توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال زایی به میزان 8000 نفر اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریل کشور حمل ارزان و سریع سنگ آهن از معادن مرکزی به صنایع فولاد استان خوزستان تقویت ارتباط استراتژیک شمال جنوب کشور و رفع گلوگاه محور درود – اندیمشک ارتقای شاخص ­های اقتصادی و زیربنایی منطقه و کشور

پیام سپاهان

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

http://www.sepahannews.ir/fa/News/326348/◄-هشت-مزیت-اصلی-احداث-راه-آهن-دوخطه-برقی-اصفهان-به-اهواز
بستن   چاپ