پیام سپاهان
65 درصد جمعیت استان اصفهان واکسینه شدند
شنبه 24 مهر 1400 - 17:25:25
پیام سپاهان - شبستان / سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: 65 درصد جمعیت استان اصفهان به جز آران و بیدگل و کاشان که تحت نظارت دانشگاه کاشان هستند، واکسینه شده اند.
شاهین شیرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان را تشریح و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید چهار هزار و 400 نفر را در استان اصفهان واکسینه شوند که تاکنون 65 درصد از این جمعیت واکسینه شده اند.
وی افزود: دو میلیون و 860 نفر یک مرحله و بیش از یک میلیون نفر هر دو مرحله واکسن را استفاده کرده و به ترتیب 65 درصد و 28 درصد از جمعیت گروه مخاطب است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان ها پوشش واکسیناسیون تا بیش از 75 درصد پیش رفته است، تصریح کرد: گلپایگان، اردستان، چادگان و خور و بیابانک در این عرصه پیشتاز بوده اند.
شیرانی از عدم استقبال برخی از مردم نسبت به واکسیناسیون خبرداد و گفت: شهرستان هایی مثل نجف آباد و خمینی شهر و نایین و فلاورجان استقبال کمی از واکسیناسیون داشته و باید مشکل آن حل و فرهنگسازی صورت بگیرد.
وی با اشاره به اجرای واکسیناسیون دانش آموزان در گروه سنی 12 تا 17 سال اشاره و اظهار کرد: 49 درصد از دانش آموزان تاکنون دز اول را زده اند و این مسیر ادامه دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: برای پوشش جمعیت دانش آموزی باید برنامه ریزی و اقدام بیشتری انجام شود تا پوشش افزایش یابد.
شیرانی با اشاره به اینکه نباید مراقبت های بهداشتی کم شود، خاطرنشان کرد: تابستان امسال تاکنون بیش از هفت هزار نفر زیر 18 سال به این بیماری مبتلا شده اند و 40 نفر آنان فوت کرده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/326215/65-درصد-جمعیت-استان-اصفهان-واکسینه-شدند
بستن   چاپ