پیام سپاهان
قصه‌های خواجو به روایت تئاتر
شنبه 24 مهر 1400 - 08:47:04
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان «سه مونولوگ برای پل» نام تئاتری با محوریت پل خواجوست که تا دوم آبان ماه در تماشاخانۀ «ماه» اجرا می‌شود.

نوید بانی، طراح و کارگردان این تئاتر به ایسنا می‌گوید: حدود پنج سال پیش با جمعی از هنرجویانم در آموزشگاه، یک گروه تئاتری را با نام «فارفان» تشکیل دادیم. به‌مرور من دیگر نه معلم آن‌ها، بلکه عضوی از همین گروه شدم و با کسانی که کار را جدی‌تر دنبال می‌کردند، چند اثر را در فضای تجربی_آموزشی اجرا کردیم.
او توضیح می‌دهد: محمد بابایی، یکی از اعضای همین گروه، نمایشنامۀ «سه مونولوگ برای پل» را نوشته بود و پیشنهاد داد که آن را در اصفهان برای عموم روی صحنه ببریم. من تجربۀ بازیگری در اصفهان را داشته‌ام اما به‌عنوان کارگردان تاکنون کاری را برای عموم در اصفهان اجرا نکرده بودم و کرونا، با همۀ بدی‌هایی که داشت، در این یک مورد کمک کرد که بیشتر به اصفهان بیایم و بتوانم این تئاتر را با همکاری دیگر دوستان تولید کنم.
این کارگردان، با اشاره به موضوع تئاتر «سه مونولوگ برای پل» تصریح می‌کند: در بروشور این تئاتر جملاتی را نوشته‌ام با این مضمون که «قصه‌ها در مکان شکل می‌گیرند، چه انتزاع و چه واقع، پس شخصیت‌ها در مکان جان می‌گیرند، حالا مکان را که نابود کنیم شخصیت‌ها چه می‌شوند؟ معلق؟ پا در هوا؟ چسبیده به تک‌تک آجرها؟» به نظرم اصفهان پر از مکان‌هایی است که در آن‌ها قصه‌ای شکل‌گرفته و باید نگران باشیم، چون خراب شدن این بناها، به معنی نابودی آن قصه‌ها هم هست.
بانی می‌گوید: در تئاتر «سه مونولوگ برای پل» سه قصه با محوریت پل خواجو برای مخاطب روایت‌شده و تماشاگر باید نخ تسبیحی که این سه قصه را به هم وصل می‌کند، کشف کند.
علاقه‌مندان برای تماشای این تئاتر که با تهیه کنندگی دفتر تخصصی هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و حمایت حوزه هنری روی صحنه رفته، می‌توانند با تهیه بلیت از سایت گیشه هشت، تا دوم آبان ماه هرروز از ساعت 18 به تماشاخانه ماه واقع در کوچه سعدی مراجعه کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/326180/قصه‌های-خواجو-به-روایت-تئاتر
بستن   چاپ