پیام سپاهان
سامسونگ کماکان محبوب‌ترین برند گوشی در جهان
شنبه 24 مهر 1400 - 03:00:37
پیام سپاهان - سخت افزار / در حالیکه انتظار می‌رفت شیائومی بتواند به پرفروش ترین برند گوشی در سه ماهه سوم 2021 تبدیل شوند این اتفاق عملی نشد و سامسونگ کماکان محبوب‌ترین شرکت سازنده گوشی در جهان باقی ماند.
براساس آخرین داده‌هایی که توسط موسسه تحقیقاتی Canalys منتشر شده، در دوره سه ماهه سوم سال 2021، یعنی از ماه جولای تا سپتامبر میزان فروش گوشی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 6 درصد کاهش پیدا کرده است. یکی از دلایل اصلی این افت فروش کمبود قطعاتی مانند چیپست است که نبود آن در بازار بحرانی برای تولیدکنندگان به همراه داشته است. پیش بینی‌ها مبنی بر اینست که وضعیت فعلی حداقل یا یک سال آینده ادامه خواهد داشت. این یعنی بازار به حداقل 12 ماه زمان برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا نیاز دارد.
پرفروش ترین برندهای گوشی در سه ماهه سوم 2021
براساس گزارش جدید Canalys شرکت سامسونگ در طول فصل سوم سال 2021 توانست 23 درصد از سهم بازار گوشی را در اختیار داشته باشد و با این میزان همچنان در صدر جدول باقی بماند.
اپل که دوره گذشته جایگاه خود را به شرکت چینی شیائومی واگذار کرده بود، یک بار دیگر به رتبه دوم بازگشت. کوپرتینویی‌ها این دوره سه ماهه 15 درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند که این 3 درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است.

پیام سپاهان

سهم شیائومی تنها 1 درصد کمتر از اپل بود. این شرکت با تصاحب 14 درصد از بازار در رتبه سوم قرار گرفت. پس از ویوو و اوپو هر کدام با 10 درصد رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

پیام سپاهان

با در نظر گرفتن مناسب‌هایی که در ماه‌های پیش رو جهان با آن روبه‌رو خواهد شد، مانند روز مجردها در چین و بلک فرایدی در بازارهای غربی می‌توان انتظار داشت که بازار گوشی‌های در سه ماهه آخر سال 2021 با رشد خوبی همراه شود. البته در این روزها برخلاف دیجیتال مارکت‌های ایرانی، فروشگاه‌ها کالاهای خود را با تخفیفات واقعی ارائه می‌کند و از این نظر خرید گوشی در حالتی ارزان‌تر از حالت عادی برای خریداران یک مزیت است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/326147/سامسونگ-کماکان-محبوب‌ترین-برند-گوشی-در-جهان
بستن   چاپ