پیام سپاهان
مایکروسافت به دنبال ساخت CPU انحصاری
جمعه 23 مهر 1400 - 23:46:36
پیام سپاهان - کلیک / این‌طور که پیداست مایکروسافت قصد دارد پا جای پای شرکت اپل گذاشته و محصولات جدید خود را با CPU انحصاری روانه بازار کند.
تولید CPU انحصاری مایکروسافت به زودی آغاز می‌شود؟
شواهد حاکی از آن است که مایکروسافت در حال استخدام نیروی متخصص برای ساخت CPU انحصاری است. چنانچه به خاطر داشته باشید شرکت اپل نیز اخیرا با توسعه پردازنده M1، سعی کرده وابستگی خود به تراشه‌های اینتل را به حداقل برساند. اما آیا مایکروسافت هدف مشابهی را دنبال می‌کند؟
طبق ادعای HotHardware، غول فناوری در نظر دارد کارشناسان بیشتری را به تیم سرفیس اضافه کند و نسل بعدی محصولات خود را با تغییرات عمده به بازار بفرستد. بدین ترتیب SoC های به کار رفته در سرفیس های جدید این بار حاصل همکاری مهندسان سیلیکون، نرم‌افزار و سخت‌افزار و همین‌طور طراحان و تولیدکنندگان مختلف خواهد بود.
البته این نخستین باری نیست که خبر تولید CPU اختصاصی مایکروسافت به بیرون درز پیدا می‌کند. دسامبر 2020 بود که اعلام شد شرکت در حال کار روی پردازنده‌های آرم مخصوص برای سرورها و رایانه‌های سرفیس است؛ پروژه‌ای که با همکاری AMD صورت می‌گیرد.
مایکروسافت پیش از این تراشه‌های SQ1 و SQ2 را با مشارکت کوالکام تولید کرده است که در مقایسه با تراشه‌های M1 اپل حرف چندانی برای گفتن ندارند.
ظاهرا مایکروسافت قصد دارد CPU انحصاری خود را در محصولات جدیدی همچون سرفیس پرو 8 و سرفیس لپ‌تاپ استودیو به کار گیرد و قابلیت پشتیبانی از قلم Slim Pen 2 را نیز برای آن‌ها فراهم آورد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/326111/مایکروسافت-به-دنبال-ساخت-CPU-انحصاری
بستن   چاپ