پیام سپاهان
در شش ماه نخست امسال/
ارتکاب جرایم خشن در اصفهان 50 درصد کاهش یافت
جمعه 23 مهر 1400 - 16:47:19
پیام سپاهان - اصفهان– ایرنا– فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: شش ماهه نخست امسال ارتکاب جرایم خشن در استان اصفهان کمتر از 50 درصد کاهش یافت.

سردار محمدرضا میرحیدری روز جمعه در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر افزود: در نیمه نخست امسال سرقت‌های مهم در استان کمتر از 50 درصد کاهش داشته است.
فرمانده انتظامی اصفهان ادامه داد: در این مدت 49 باند سرقت منازل 9 باند سرقت احشام، 12 باند سرقت قطعات و 5 باند سرقت خودرو در این استان دستگیر شدند.
وی بابیان اینکه دستگیری این گروه‌ها در کاهش جرائم نقش مهمی داشته است تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال با برنامه‌ریزی و اجرای 80 طرح‌ مختلف مانند نصر، محرم، رمضان و قدس 93 باند سرقت سازمان‌یافته توسط پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری شناسایی و دستگیر شدند.
سردار میرحیدری اظهار داشت: سرقت از منازل و مغازه نیز در شش ماه ابتدایی امسال 30 تا 40 درصد کاهش داشته است.
وی همچنین در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در این مدت دستگیری اشرار 21 درصد، جمع‌آوری معتادان 67 درصد، برخورد با خرده‌فروشان 13 درصد رشد داشته و 30 تُن مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی اصفهان گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی نسبت به سال قبل نیز 150 درصد و ارزش اقلام مکشوفه 112 درصد و کالاهای مکشوفه باارزش بالای 500 میلیون تومان نیز 76 درصد رشد داشتیم.
سردار میرحیدری افزود: درصددیم با تشکیل پلیس‌های تخصصی و تجهیز نرم‌افزارها و امکانات خود، افزایش سرعت و دقت عمل و کاهش اتلاف وقت شهروندان را رقم بزنیم.
وی عنوان کرد: طرح‌هایی در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار در دستور کار پلیس قرار دارد و اقدامات ارزنده‌ای با مشارکت سایر نیروهای نظامی و امنیتی در راستای پاکسازی و ایمن‌سازی و ایجاد امنیت انجام‌شده است.
فرمانده انتظامی اصفهان از فعالان حوزه رسانه و فرهنگ خواست، در زمینه فرهنگسازی و پیشگیری از جرایم با نیروی انتظامی همراهی و همدلی داشته باشند.
آیت‌الله حاج سید ابوالحسن مهدوی امام‌جمعه موقت شهر اصفهان خطیب جمعه این هفته شهر اصفهان بود.
برچسب‌ها
ریاست پلیس پیشگیری ناجا پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/326079/ارتکاب-جرایم-خشن-در-اصفهان-50-درصد-کاهش-یافت
بستن   چاپ