پیام سپاهان
منوکسیدکربن جان یک نفر را در شاهین‌شهر گرفت
جمعه 23 مهر 1400 - 11:36:07
پیام سپاهان - اصفهان- بخاری فاقد دودکش و انتشار منوکسیدکربن جان یک نفر را در شاهین‌شهر گرفت و دو تَن دیگر نیز مسموم شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 7 و 15 دقیقه صبح امروز حادثه انتشار گاز منوکسیدکربن به دلیل استفاده از بخاری بدون دودکش در رباط ترک شاهین‌شهر به اورژانس اعلام و یک واحد امدادی اورژانس به محل اعزام شد.
غفور راستین افزود: در این حادثه یک مرد 46 ساله جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: یک مرد 85 ساله و یک زن 74 ساله نیز براثر استنشاق گاز منوکسیدکربن مسموم و به بیمارستان دلیجان منتقل شدند.
به گزارش ایرنا منوکسیدکربن، گازی بی‌رنگ و بی‌بو یا همان قاتل نامرئی است که با شروع فصل سرما میزان مسمومیت با آن افزایش می‌یابد؛ عمده‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است.
از علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می‌توان به سفتی عضلات، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشارخون و گاه تنگی مردمک‌ها اشاره کرد.
کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از نصب بخاری و وسایل گرمایشی باید از باز بودن مسیر دودکش و لوله‌های بخاری مطمئن شد و هر فردی در صورتی‌ که در فضای بسته دچار علایم سردرد، سرگیجه و تهوع شُد باید به سرعت از محل خارج شده و در هوای آزاد تنفس کند؛ چنانچه علائم بهبود یافت، بی‌شک در معرض مسمومیت با گاز بوده است.
در صورت مواجهه با بیمار دچار مسمومیت با منوکسیدکربن، ابتدا او را از محل خارج کرده یا در و پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود؛ سپس با شماره 115 تماس بگیرید.
برچسب‌ها
سازمان اورژانس کشور حوادث غیرطبیعی اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/326001/منوکسیدکربن-جان-یک-نفر-را-در-شاهین‌شهر-گرفت
بستن   چاپ