پیام سپاهان
امام‌جمعه خوانسار:
ساخت و سازهای شهری خوانسار با نمادهای اسلامی هم خوانی ندارد
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 18:02:15
پیام سپاهان - خوانسار- امام‌جمعه خوانسار گفت: ساخت و سازهای شهری خوانسار با نمادهای اسلامی همخوانی ندارد و بسیاری از آنها همانند کشور فرانسه است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام رسول خواجه‌کریمی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم معارفه نخستین شهردار ویست از توابع شهرستان خوانسار، اظهار داشت: تشکیل شهر نباید به تمدن و فرهنگ اصیل اسلامی آسیب وارد کند و غفلت از این موضوع بلایی سنگین است.
وی با بیان اینکه شهرسازی خوانسار آسیب فرهنگی دیده است، افزود: ساخت و سازهای شهری خوانسار با نماد اسلامی همخوانی ندارد و مانند کشور فرانسه است.
امام‌جمعه خوانسار گفت: نمادهای اسلامی شهر نباید تغییر کند بلکه فرهنگ و تمدن اسلامی باید در اولویت ساخت و سازهای شهری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه آپارتمان نشینی توسعه ناهماهنگی است که امروزه به مبلمان و سیمای شهری آسیب وارد کرده است، تأکید کرد: از شهرداری ویست تقاضا داریم مجوز بلند مرتبه سازی در شهر صادر نکند.
گرانی زمین زندگی را برای شهروندان خوانساری سخت کرده است
در ادامه فرماندار خوانسار با تأکید بر حمایت و همکاری دستگاه‌های دولتی خوانسار از شهرداری ویست، اظهار داشت: شورا و شهردار زمانی موفق هستند که برنامه مدونی از وضعیت شهر داشته باشد.
محمود مسلم‌زاده با بیان اینکه شهردار بازوی قوی فرمانداری است، گفت: در صنعت گردشگری نرخ شهر نباید گران شود، گرانی زمین‌های خوانسار زندگی در شهر را برای شهروندان خوانساری تنگ کرده و موجب مهاجرت آنان شده است.
شهر نباید نام شهر را یدک بکشد
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر ویست اظهار داشت: اسفندماه 1399 تشکیل شهر ویست در هیئت وزیران به تصویب رسید و در هفته دولت افتتاح شد.
مهدی فروغی با بیان اینکه اکنون شهر ویست پایین‌ترین درجه شهری دارد و برای ارتقای درجه شهرداری باید تلاش کرد، گفت: یک شهر نباید تنها نام شهر را یدک بکشد بلکه باید از خدمات نظام بهره‌مند تا شهروندان طعم شهر نشینی را لمس کنند.
شهرسازی ویست متناسب با فرهنگ منطقه باید باشد
در ادامه شهردار ویست اظهار داشت: در گذشته اقداماتی خوبی در ابن منطقه صورت گرفته است که امیدوارم با همکاری مسئولان و شهروندان خدمات بهتری در شهر انجام دهیم.
حامد دست‌مزد با بیان اینکه شهرسازی شهر ویست باید متناسب با فرهنگ منطقه باشد، افزود: در اجرای سازه‌های مقاوم باید به حفظ فرهنگ شهر توجه کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325835/ساخت-و-سازهای-شهری-خوانسار-با-نمادهای-اسلامی-هم-خوانی-ندارد
بستن   چاپ