پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ سوییس به توسعه روابط می‌انجامد
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 15:33:25
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: چنانچه خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ به سرانجام برسد سبب ساز توسعه روابط 2 شهر و کشورهای ایران و سوییس خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی روز پنجشنبه در دیدار با رییس مجلس ملی سوییس در محل هتل عباسی اصفهان افزود: پیش‌تر شهرداری‌های اصفهان و زوریخ برای ایجاد خواهرخواندگی تلاش کرده بودند اما این امر نهایی نشده بود و می‌توان آن کوشش‌ها را از سر گرفت. 
وی ادامه داد: روابط 140 ساله بین 2 ملت نشان می‌دهد که می‌توان باز هم مراودات را افزایش داد و به‌خصوص در مباحثی مانند گردشگری، علمی و فناوری و فرهنگی فعالیت‌های جدیدی آغاز کرد. 
استاندار اصفهان با بیان اینکه مساله اصلی استان اصفهن کمبود آب و خشکسالی است پیشنهاد کرد که سوییس تجربیات خود را در زمینه زیرساخت‌های مرتبط با آب در اختیار ایران و اصفهان قرار دهد. 
مرتضوی با اشاره به عملیات ساخت پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران اظهارداشت: در این زمینه نیز آمادگی داریم از تجارب طرف مقابل اروپایی بهره مند شویم.
رییس مجلس ملی سوییس نیز در این جلسه گفت: سوییس در زمینه تجهیزات ریلی و قطار از شرکت‌های معتبری برخوردار است و کشورهای اروپایی از مشتریان آن محسوب می‌شوند و ایران نیز می‌تواند از دانش این مجموعه استفاده کند. 
آندریاس آییبی افزود: روابط ایران با کشورهای اروپایی و به‌خصوص سوییس باید بیشتر شود و در موضوعات مختلف مانند گردشگری و کشاورزی گسترش یابد. 
وی اضافه کرد: از سفیر کشورمان در ایران می‌خواهیم برای ایجاد خواهرخواندگی اصفهان و زوریخ تلاش کند تا این امر با شتاب بیشتری پیش رود. 
آندریاس آییبی رییس مجلس ملی سوییس که در راس هیاتی بلند پایه به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است دیروز وارد اصفهان شد. 
بازدید از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان نقش جهان و کلیسای وانک، دیدار با استاندار و اسقف ارامنه اصفهان از برنامه‌های سفر رییس مجلس ملی سوییس به اصفهان بود. 
رییس مجلس ملی سوییس روز سه شنبه در تهران با مقامات سیاسی ایران از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفت و گو کرد. 
کلانشهر اصفهان با نزدیک به 2 میلیون نفر جمعیت، مرکز استان اصفهان و یکی از قطب‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، گردشگری، صنعتی و علمی کشور به‌شمار می آید؛ این کلانشهر با شهرهای شیان، فلورانس، داکار، کوآلالامپور، کویت، بارسلونا، فرایبورگ، سنت پترزبورگ، لاهور، هاوانا، یاش، ایروان و بعلبک عقد خواهرخواندگی دارد.
برچسب‌ها
سوئیس اصفهان استانداری اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325828/خواهرخواندگی-اصفهان-و-زوریخ-سوییس-به-توسعه-روابط-می‌انجامد
بستن   چاپ