پیام سپاهان
چهار واحد آموزشی در شهرستان سمیرم افتتاح شد
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 18:14:01
پیام سپاهان - اصفهان- چهار واحد آموزشی و فنی روز پنجشنبه در مناطق شهری و روستایی شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان در آیین بهره برداری از این مجموعه‌های آموزشی اظهار داشت: حدود 27 مدرسه جدید و نوساز در یک دهه اخیر به همت خیران و با مشارکت بخش دولتی در سمیرم احداث شده است.
سید محمد میرپور تصریح کرد: در همین سال‌ها 23 واحد آموزشی با سامانه گرمایشی نفت سوز داشتیم که با تلاش‌ و اقدامات صورت گرفته و صرف هزینه میلیاردی، بخاری نفتی از این مدارس حذف شده است.
وی درباره هنرستان شبانه روزی زنده یاد میربد شهر سمیرم که با صرف 2 میلیارد و 500 میلیون تومان ساخته شده است ،گفت: چندین سال بود این مجتمع کار و دانشی دچار وقفه شده بود که با تخصیص حدود 10 میلیارد ریال اعتبار و کمک‌های خیران مدرسه ساز، امسال به بهره برداری رسید.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم نیز گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید هشت پروژه در این شهرستان در دست افتتاح است که پنج پروژه آماده شد و 3 طرح دیگر نیز در آینده نزدیک افتتاح می‌شوند.
محمد نادری در رابطه با افتتاح مدرسه کوثر روستای چشمه رحمان تصریح کرد: 16 میلیارد ریال برای ساخت این آموزشگاه خیرساز با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس هزینه شده که دارای سه کلاس درس و اتاق‌های اداری و معلم است.
وی مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان به زادگاه خود به‌ویژه در بخش‌های شمالی سمیرم را یادآور شد و افزود: هم اکنون 35 باب مدرسه برای 53 روستا وجود دارد که بیشتر آنها مدارس ابتدایی هستند.
دبستان خیر ساز مرحوم فردوس غفاری شهرک عشایری شهسوار در شمال سمیرم نیز در مساحت 486 مترمربع و زیربنای 75 متر در مدت یک سال توسط خیر نیک‌اندیش سوسن آریا با حضور مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.
هنرستان شبانه‌روزی کار و دانش مرحوم مهندس سید مهدی میربد مدیر کل سابق اداره کل نوسازی مدارس اصفهان دارای هفت کلاس درس، 3 اتاق اداری و معلم، یک سالن چندمنظوره و 3 کارگاه است.
آموزشگاه چهار کلاسه پریسانی شماره یک شهر جدید فتح آباد، مرکز بخش وردشت سمیرم نیز با مساحت 896 متر مربع و زیر بنای209 متر توسط نیکوکار رضا پریسایی احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان دارای 169 مدرسه، نزدیک به 10 هزار دانش‌آموز، یکهزار و 220 آموزگار و فعال فرهنگی و 800 بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.
برچسب‌ها
مدارس اصفهان سمیرم خیران مدرسه ساز

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325824/چهار-واحد-آموزشی--در--شهرستان-سمیرم-افتتاح-شد
بستن   چاپ