پیام سپاهان
یک خانواده فرهنگی 520 جلد کتاب را در مهاباد وقف کردند
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 04:13:02
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


چیا قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع اغلب کتاب های اهدا شده تاریخی، ادبیات و مذهبی است که با اهدای آن امکان استفاده برای شهروندان و اعضای این کتابخانه فراهم شد. 
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با بیان اینکه کتابخانه عمومی شیخ شلتوت دارای 2 هزار عضو فعال است، اظهار داشت: بیش از 30 هزار منابع اطلاعاتی اعم از کتاب، نشریه، منابع گویا در آن وجود دارد.
قادری اضافه کرد: همزمان با دهه وقف دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» به همت این اداره کل و با همکاری سازمان صدا و سیما، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تا 22 مهر (دهه وقف) در همه کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.
وی افزود: هدف از برگزاری این پویش ترویج فرهنگ و اشاعه سنت حسنه وقف کتاب، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، حفظ میراث فرهنگی و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی بوده و کتاب های وقف شده پس از انجام نیازسنجی‌های لازم در کتابخانه‌های عمومی سطح استان توزیع و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
شهرستان مهاباد دارای 240 هزار نفر جمعیت است؛ این شهرستان تاکنون 2 بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.
سرانه فضای مطالعه در این شهرستان 1.2 مترمربع برای هر 100 نفر است که این میزان 12 درصد استاندارد جهانی برآورد می‌شود؛ سرانه کتاب در این شهرستان نیز 28 نسخه برای هر 100 نفر است که این مقدار 14 نسخه کمتر از میانگین استانی است.
هم‌اکنون 67 کتابخانه عمومی و 40 کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی وجود دارد و یک میلیون و 530 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.
نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارایه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کند.
برچسب‌ها مهاباد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325623/یک-خانواده-فرهنگی-520-جلد-کتاب-را-در-مهاباد-وقف-کردند
بستن   چاپ