پیام سپاهان
حجاب مانع موفقیت بانوان در میدان ورزش جهانی نیست
پنجشنبه 22 مهر 1400 - 04:10:08
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیکار‌های جهانی کارگان شرکت‌ها در رشته‌های دارت، دوومیدانی، والیبال ساحلی، فوتبال، تنیس روی‌میز و شنا ماه جاری در کشور یونان برگزار شد که کاروان ورزشی جهادگران تولید از ایران موفق به کسب بیش از 40 مدال مدال طلا، نقره و برنز شدند.
زهره دادخواه اهل و ساکن تیران و کرون استان اصفهان که موفق به کسب 2 مدال طلا در رشته پرتاب نیزه و پرتاب وزنه شد، گفت: در این دوره از مسابقات رقابت سنگینی بین شرکت کنندگان وجود داشت.
وی افزود: پوشش و حجاب بانوان در تمرین و عرصه‌های بین المللی حفظ می‌شود و این موضوع محدودیتی برای حضور آنان نیست.
دادخواه بیان کرد: اگر حمایت‌های بیشتری در گذشته از سوی مسئولان ورزش اصفهان و کشور انجام شده بود امکان حضور در دوره‌های قبل این رقابت‌ها وجود داشت.
وی ادامه داد: باشگاه و امکانات کافی برای رشته پرتاب نیزه و پرتاب وزنه بانوان در استان اصفهان وجود ندارد و با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌ها کار تمرین پیش از مسابقه سخت بود و تمرین‌ها در پارک و فضای باز انجام می‌شد.
این ورزشکار و مدال آور عرصه بین الملل گفت: بانوان استعداد و توانایی زیادی دارند، اما کمتر مورد حمایت و توجه قرار گرفته اند و اگر حمایت و بسترسازی برای ورزش این گروه فراهم شود شاهد افتخارات زیادی خواهیم بود.
همچنین اسدالله احدی مربی این ورزشکار گفت: کسب مدال طلا در رقابت‌های بین المللی سخت است و وقتی ورزشکاران موفق به کسب عنوان برتر می‌شوند باید از آنان حمایت کرد.
وی ادامه داد: اعزام قهرمانان به کشور‌های خارجی نیازمند بودجه است که فولاد مبارکه سپاهان و باشگاه کارگران برای اعزام این ورزشکار اصفهانی پیشگام شدند.
وی اضافه کرد: قرار دادن امکانات ورزشی به ورزشکاران زن امکان موفقیت آنان در عرصه‌های ملی و بین المللی را افزایش می‌دهد.
سومین دوره مسابقات جهانی ورزش کارگری از 15 مهرماه امسال به میزبانی کشور یونان آغاز شد و در این رقابت‌ها سه هزار ورزشکار از 30 کشور جهان در28 رشته ورزشی شرکت داشتند.
70 ورزشکار در 6 رشته ورزشی از ایران در این مسابقات حضور داشتند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325601/حجاب-مانع-موفقیت-بانوان-در-میدان-ورزش-جهانی-نیست
بستن   چاپ