پیام سپاهان
«کودک 34» در آینه مهر؛
برنده جایزه زاون کیست؟
سه شنبه 20 مهر 1400 - 22:08:38
پیام سپاهان - اصفهان- جایزه زاون قوکاسیان، یکی از بخش‌های جنبی جشنواره فیلم کودک اصفهان است که در چند دوره اخیر به یکی از فیلم‌ها تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زاون قوکاسیان را پدر نقد سینمایی ایران می‌دانند، شخصیتی که تأثیر بسزایی در سینمای ایران داشته و شاید بتوان او را بزرگ‌ترین منتقد این سینما دانست. زاون از ارامنه اصفهان بود و از همین روی برای اصفهانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.
جایزه « زاون » برای گرامیداشت یاد زاون قوکاسیان ، منتقد، مدرس و فیلم‌ساز اصفهانی از سال 1397 در سی و دومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان شکل گرفت. هیأت داوران این جایزه همواره از بین اصفهانی‌های صاحب نظر در سینما و نقد انتخاب شده و مفاهیم خاصی را مدنظر قرار می‌دهند.
مهم‌ترین اصلی که در اعطای جایزه زاون اهمیت دارد، خلاقیت در ساخت، پرداخت و نگاه به معقوله کودک است. به‌روز بودن موضوع، چگونگی ارتباط با جهان کودک و پرداخت هنرمندانه نیز از دیگر ملاک‌های هیأت داوران این جایزه است.
در دوره سی و چهارم جشنواره، سیاوش گلشیری، عطیه زارع و زهرا نیازی هیأت داوران این جایزه را تشکیل می‌دهند.
گفتنی است که در دو دوره پیشین جشنواره «ضربه‌فنی» و «جادوگر کوچک» این جایزه به به خانه بردند و حالا باید دید در دوره سی و چهارم کدام فیلم به این مهم می‌رسد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325315/برنده-جایزه-زاون-کیست؟
بستن   چاپ