پیام سپاهان
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش اصفهان خبر داد؛
روند واکسیناسیون دانش‌آموزان تندتر می‌شود/تزریق231 هزار دوز واکسن
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 10:24:51
پیام سپاهان - اصفهان- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از عدم اجباری بودن واکسیناسیون دانش آموزان خبر دادو گفت:تاکنون 231 هزار دانش آموز اصفهانی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

آذر کیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص روند واکسیناسیون دانش آموزان اظهار داشت: واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 سال در سطح استان اصفهان در حال انجام است و تا روز گذشته از حدود 488 هزار دانش آموز اصفهانی 231 هزار نفر واکسن زده‌اند که امیدواریم این امر طی چند روز آینده جدی تر شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دوز اول واکسن سینوفارم چینی به دانش آموزان تزریق می‌شود، افزود: علی رغم برخی شایعات واکسن تزریقی فعلی به دانش آموزان همان واکسن تزریق عمومی است؛ همچنین برای دانش آموزان شش تا 12 سال فعلاً مسئله‌ای مطرح نبوده و تصمیم نهایی به تصمیم وزارت بهداشت و مطالعات جهانی بستگی دارد.
واکسن همچنان اجباری نیست
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه تزریق واکسن برای دانش آموزان اجباری نیست، ادامه داد: اگر مدارس حضوری شود واکسیناسیون دانش آموز بحث مهمی است و اگر دانش آموزی تمایل به تزریق واکسن نداشته باشد باید به طور مرتب و بر اساس گمانه زنی‌ها هر ماه یکبار تست پی سی آر بدهد.
وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس دو هفته بعد از تزریق دوز دوم دانش آموزان انجام می‌شود، تصریح کرد: واکسیناسیون این قشر از ابتدای مهرماه آغاز شده و در انتهای مهر تزریق دوز دوم انجام می‌شود و دو فهته بعد از آن یعنی از 15 آبان ماه مدارس به سمت بازگشایی حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله 1.5 متری و تهویه مناسب هوا می‌رود.
پیش بینی واکسیناسیون 80 درصدی
امیرپور خاطرنشان کرد: وقتی مدارس حضوری شود دانش آموزان با تعداد محدود و فقط برای دروس خاص مثل ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست در مدرسه حاضر می‌شوند و بازگشایی حضوری به طور کامل انجام نخواهد شد.
وی در خصوص پیش بینی آموزش و پرورش از روند واکسیناسیون دانش آموزان تاکید کرد: بیش از 90 درصد معلمان در جریان روند واکسیناسیون قرار گرفتند و واکسن دریافت کردند که پیشش بینی ما برای دانش آموزان بالای 80 درصد است، همچنین واکسن سایر ویروس‌ها نیز برای جامعه‌های دانش آموزی بدون کمبود در حال انجام است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امیدواریم اولیا ه سیستم وزارت بهداشت اعتماد کنند و واکسیناسیون را جدی بگیرند، در تاریخ نیز همواره از این مخالف‌ها با واکسن‌ها وجود داشته اما همه بیهوده بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325312/روند-واکسیناسیون-دانش‌آموزان-تندتر-می‌شود-تزریق231-هزار-دوز-واکسن
بستن   چاپ