پیام سپاهان
مهر گزارش می‌دهد؛
مطالبات کشاورزان شرق اصفهان از استاندار
چهارشنبه 21 مهر 1400 - 12:16:00
پیام سپاهان - اصفهان- تامین آب و احیای زاینده رود خواسته مردم شرق اصفهان از استاندار جدید در نخستین سفر کاری اش به این منطقه بود که بخش زیادی از این مسائل بااجرای مصوبات، حل و فصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان صبح دیروز سه‌شنبه 20 مهر ماه در اولین روز کاری خود در جمع مردم شهر ورزنه حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم آن منطقه قرار گرفت.
ورزنه ، با حدود 14 هزار نفر جمعیت از توابع بخش بن رود اصفهان است و در فاصله 110 کیلومتری شرق اصفهان و در نزدیکی تالاب بین المللی گاوخونی قرار دارد. شغل بیشتر مردم ورزنه ، کشاورزی است که در دو دهه اخیر بدلیل خشکسالی، خشکاندن زاینده رود و تالاب گاوخونی، بسیاری از اهالی این منطقه دچار مشکلات معیشتی و بیکار شدند.
وعده حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشاورزان از سوی استاندار
در همین پیوند عبدالحسین میرمیران نماینده کشاورزان شهرستان اصفهان و مدیرعامل جمعیت دوستداران زاینده‌رود که روز گذشته در جلسه با استاندار حضور داشت، به خبرنگار مهر گفت: استاندار ساعت هفت و نیم صبح دیروز به ورزنه آمد در جمع مردم حاضر شد و در جریان مسائل و مشکلات منطقه که عمده آن درباره آب بود، قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ورزنه تاکنون فعالیت اقتصادی و صنعتی چشمگیری نداشته است‌، ادامه داد: آب، مشکلات رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی در جلسه با استاندار تشریح شد، اگر چه این معضل تنها مسئله استان اصفهان نیست اما می‌توان خیلی از مشکلات حوضه را در خود استان اصفهان حل و فصل کرد.
نماینده کشاورزان شهرستان اصفهان و مدیرعامل جمعیت دوستداران زاینده‌رود با تاکید بر اینکه درصد زیادی از مسئله حوضه زاینده رود در اصفهان قابل پیگیری است، ابراز داشت: با وجود این استان‌های همجوار نیز در این حوضه ذی نفع هستند و امید است استاندار جدید بتواند با ارتباط خوبی که با هیأت دولت دارد در خود اصفهان نظم و انضباط برقرار کنند.
میرمیران اضافه کرد: استاندار قول مساعد داد که برای حل و فصل مسئله آب تلاش جدی و کافی داشته باشند تا به موازات آن مسائل معیشتی و اقتصادی مردم منطقه نیز مرتفع شود.
استاندار وعده تأمین آب کشت پاییزه را نداد
همچنین محمود کریمی عضو شورای میراب‌های اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه دیروز استاندار و بیان خواسته‌های کشاورزان اظهار داشت: درخواست کشاورزان راجع به تأمین آب دائم برای کشت پاییزه و همچنین تصفیه فاضلاب و تحویل آن در کانال‌های کشاورزی بود.
وی با اشاره به بلاتکلیفی کشاورزان اصفهان برای کشت پاییزه، افزود: اگر آب تأمین نشود امسال هیچ کشت و کاری نخواهیم داشت و نیاز است که حتی یک مرحله در پاییزه اول یا دوم به ما آب بدهند هرچند شرکت آب منطقه‌ای اعلام کرده مشروط به بارندگی دی ماه به کشاورزان آب خواهند داد.
عضو شورای میراب‌ها و نماینده کشاورزان شرق اصفهان با بیان اینکه در جلسه استاندار درباره کشت پاییزه وعده‌ای داده نشد، ابراز داشت: اگر بخشی از مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب درباره حوضه زاینده رود که مربوط به استان اصفهان است، پیگیری و انجام شود، بسیاری از مسائل رودخانه حل و فصل خواهد شد که امید است استاندار جدید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325304/مطالبات-کشاورزان-شرق-اصفهان-از-استاندار
بستن   چاپ