پیام سپاهان
«کودک 34» در آینه مهر؛
بامبالا برنده مسابقه زاون قوکاسیان شد
سه شنبه 20 مهر 1400 - 22:08:38
پیام سپاهان - اصفهان- فیلم سینمایی بامبالا برنده بهش مسابقه زاون قوکاسیان سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، زاون قوکاسیان متولد سال 1329 در اصفهان بود، او برخلاف رشته تحصیلی‌اش که شیمی بود، به فعالیت در دنیای هنر پرداخت و کار تحقیق و تألیف کتاب‌های سینمایی و تاریخ شفاهی سینمای ایران را از سال 1350، با انتشار کتابی درباره فیلم «چشمه» اثر آربی آوانسیان، آغاز کرد.
از جمله دیگر فعالیت‌های این نویسنده و پژوهشگر سینمایی می‌توان به تألیف حدود 20 کتاب درباره سینماگرانی چون بهرام بیضایی‌، مسعود کیمیایی‌، عباس کیارستمی‌، بهمن فرمان‌آرا، خسرو سینایی‌، گلاب آدینه‌، رضا ارحام صدر، فاطمه معتمدآریا، مجید انتظامی و نیز نگارش کتابی با نام «بردی از یادم» درباره لورتا نوشین اشاره کرد.
همچنین زاون قوکاسیان با نشریه سینمای آزاد به عنوان نویسنده مقاله و با نشریات سینمایی به عنوان منتقد همکاری داشت.
از دوره سی و یکم جشنواره فیلم کودک و نوجوان به پاس زحمات زاون قوکاسیان جشنواره‌ای تحت عنوان او به فیلم برتر خلاقانه اهدا می‌شود.
فیلم بامبالا ساخته جمال سید حاتمی برنده بخش زاون قوکاسیان در سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد.
لازم به ذکر است سیاوش گلشیری، زهرا نیازی و عطیه زارع، اعضای هیئت داوران جایزه زاون در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بودند.
در دوره سی‌ویکم، فیلم «ضربه فنی» ساخته غلامرضا رمضانی از ایران، دوره سی‌ودوم ، فیلم «جادوگر کوچک» ساخته مایکل شارر از آلمان و در دوره سی‌وسوم نیز فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی از ایران فیلم‌های منتخب این بخش بودند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325100/بامبالا-برنده-مسابقه-زاون-قوکاسیان-شد
بستن   چاپ