پیام سپاهان
سالمندان تیران و کرون : خانه امید برایمان احداث کنید
سه شنبه 20 مهر 1400 - 18:18:43
پیام سپاهان - اصفهان- گروهی از سالمندان شهرستان تیران و کرون خواستار تاسیس خانه امید، کاهش سردرگمی برای دریافت خدمات‏، مناسب سازی معابر عمومی و اداری و توجه به نیازهای جوانان و اشتغال زایی در این شهرستان شدند.

به گزارش ایرنا، روز سه شنبه نشست جمعی از سالمندان تیران و کرون به مناسبت هفته تکریم سالمند در محل اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام خمینی(ره) تیران با حضور فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس اداره بهزیستی این شهرستان همراه با مسئولان مدیریت شهری برگزار شد.
سالمندان در این نشست دغدغه و خواست خود را بیان کردند که مهمترین آن تاسیس خانه امید برای برنامه‌های فرهنگی و ارائه خدمات ویژه این قشر بود.
سالمندان گروه‌های مختلف شغلی از وجود برخی از سردرگمی‌ها مثل کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و کمبود شعب بانکی در بخش کرون گلایه کردند و خواستار افزایش خدمات در مرکز شبانه روزی سلامت شهر عسگران شدند.
شرایط سخت تردد در مراکز عمومی و اداری و نبود مناسب سازی از دیگر دغدغه‌های سالمندان زن و مرد تیران و کرون بود که رفت و آمد آنان به مراکز عمومی مثل مساجد، پارک‌ها و برخی از ادارات و بانک‌ها را سخت کرده است.
آنان خواستار رسیدگی به نیازهای جوانان از جمله اشتغال، مسکن و فعالیت‌های تفریحی و رفاهی شدند تا فرزندان و نسل جدید بتوانند زندگی خوبی را داشته باشند.
فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه امکانات رفاهی و تفریحی در این شهرستان پاسخگوی نیاز مردم نیست، گفت: شهرداری زمین برای احداث خانه امید اختصاص داده و نیاز به پیگیری برای اخذ پروانه و شروع ساخت و ساز آن است.
مجید حججی با بیان اینکه بسیاری از مطالبات مردم مورد بی توجهی قرار گرفته است، افزود: مطالبه‌گری و گفتمان این مهم در این منطقه نهادینه نشده و برخی مسوولان و کارمندان نیازها را بدون پاسخ گذاشته و یا رسیدگی نکرده اند.
وی ادامه داد: مردم نباید به راحتی درخواست‌های خود را از ادارات رها کنند و دلسرد بشوند که چنین وضعی مانع از دستیابی آنان به خواسته‌های به حق خواهد شد.
فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه تاسیس بانک و موسسات مالی و اعتباری در بخش کرون با وجود گذشت چند دهه از تاسیس شهرداری در عسگران مغفول مانده است، اظهارداشت: دادگاه و شهرداری در این بخش راه اندازی شده است اما بانک ملی برای ارائه خدمات وجود ندارد.
وی از مسوولان دستگاه‌های اداری این شهرستان خواست تا نسبت به مناسب سازی، توجه به دغدغه سالمندان و کاهش بروکراسی اداری اقدام کنند و نباید مطالبات این قشر بدون پاسخ بماند.
به گزارش ایرنا، تیران و کرون دارای بیش از 72 هزار نفر جمعیت است که 9 هزار نفر آنان سالمند و سیر جمعیتی این شهرستان به سمت سالمندی در حرکت است.
برچسب‌ها
سالمندی تیران وکرون اصفهان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325086/سالمندان-تیران-و-کرون----خانه-امید-برایمان-احداث-کنید
بستن   چاپ