پیام سپاهان
رییس مرکز بهداشت:
نزدیک به 70 درصد جمعیت میانسال کاشان دچار چاقی هستند
سه شنبه 20 مهر 1400 - 20:01:43
پیام سپاهان - کاشان - رییس مرکز بهداشت کاشان گفت: نزدیک به 70 درصد جمعیت حدود 180 هزار نفری میانسال (30 تا 60 سال) این شهرستان به دچار اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند.

به گزارش ایرنا، مسعود دهقانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: رژیم‌های غذایی ناسالم، سبک زندگی و بی‌تحرک سبب افزایش چاقی می‌شود.
وی تصریح کرد: رژیم غذایی ناسالم عامل خطر اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون، دیابت، اختلالات چربی خون و برخی سرطان‌ها است.
رییس مرکز بهداشت کاشان اظهار داشت: مردم باید نسبت به کاهش دریافت ماده‌های پرکالری مانند نوشیدنی‌های شیرین، قند و شکر، غذاهای سرخ شده و داشتن فعالیت بدنی روزانه توجه بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: اضافه وزن به معنی بیش از حد طبیعی تا چاقی بالای 25 تا 29 BMI (شاخص توده بدنی) و چاقی به معنی BMI بالای 30 سال است.
دهقانی با اشاره به شعار روز جهانی غذا (16 اکتبر) با عنوان «مبارزه همگانی با کرونا محیط سالم، تغذیه سالم، با تولید و مصرف غذای سالم»، تغذیه را در تقویت سامانه ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 بسیار مهم دانست و داشتن برنامه غذایی متعادل، خواب کافی و مدیریت استرس را برای کمک به حفظ سامانه ایمنی بدن توصیه کرد.
به گفته وی، عادت‌های غذایی مردم در دهه‌های اخیر از مصرف غذاهای سالم از غلات کامل مانند نان سبوس‌دار، لبنیات کم چرب، میوه و سبزیجات به سمت مصرف غذاهایی با کربوهیدرات تصفیه شده (بدون سبوس)، قند، چربی و نمک زیاد و غذاهای فرآوری شده از جمله گوشت و محصول‌های پرچرب تغییر کرده است.
رییس مرکز بهداشت کاشان خاطر نشان کرد: روز جهانی غذا فرصت مغتنمی است تا با افزایش آگاهی افراد در زمینه تغذیه سالم بتوان گام‌های موثری در بهبود سلامت، پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش شیوع بیماری‌های غیرواگیر برداشته شود.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله حدود 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
برچسب‌ها
کاشان چاقی میانسالی بهداشت و سلامت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/325085/نزدیک-به-70-درصد-جمعیت-میانسال-کاشان-دچار-چاقی-هستند
بستن   چاپ