پیام سپاهان
فیلم و تئاتر پیوست کنگره بین‌المللی نهج البلاغه قرار گیرد
سه شنبه 20 مهر 1400 - 14:04:25
پیام سپاهان - اصفهان-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در راستای اثربخشی بیشتر در کنگره بین‌المللی نهج البلاغه باید فعالیت‌های هنری مانند خلق تئاتر و یا فیلم پیوست فعالیت پژوهش قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری کنگره بین المللی نهج البلاغه با محور «انسان در تراز نهج البلاغه » در دانشگاه آزاد خوراسگان ظهر سه شنبه و با حضور اعضای کنگره اظهار داشت: شاکله و چهارچوب کار برای کنگره بین‌المللی نهج البلاغه روشن شده و زیرساخت‌های سال اول برگزاری آن برنامه ریزی شده است.
وی افزود: به دلیل اهمیت کلام مولا امیر المومنین ( ع) برای ساختن تمدن نوین اسلامی، بهتر است این کنگره را سالیانه و یا دوسال یکبار برگزار شود.
ضرورت توجه به سطح مقالات و آمادگی در بُعد بین المللی
مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: این برنامه به منظور ارتقائ فرهنگ علوی، ساختارسازی جامعه و سالم سازی نظام اداری باید با محوریت دانشگاه آزاد و سایر سازمان‌ها در سطح جامعه ترویج پیدا کند.
وی با بیان اینکه دغدغه سطح مقالات و پایه علمی آنها نیز در نظر گرفته می‌شود، گفت: ضروری است از سایر ظرفیت‌های نهادهای مربوطه به ویژه حوزه علمیه در این مسیر استفاده شود و برای آمادگی بیشتر حضور در این کنگره بین المللی ، همایش‌هایی مشترک بین دانشگاه آزاد و ادارات مرتبط به عنوان پیش نیاز و مقدمه برگزار شود.
لزوم پیوست فعالیت هنری
حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه رویکرد این کنگره پژوهشی و علمی است اما باید کارهای هنری هم برای روز کنگره انجام گیرد، تصریح کرد: در حوزه تئاتر و فیلم با موضوع نهج البلاغه به خاطر تنوع کاری باید برنامه‌ریزی صورت گیرد و با کمک دانشجویان عرصه هنر یک اثر ماندگار در زمینه تئاتر و ا فیلم خلق کرد.
وی ادامه داد: همانگونه که تمدن سازی مورد تائید رهبر معظم انقلاب و گام دوم انقلاب است بنابراین باید با برش‌های پنج ساله و یک ساله از ظرفیت نهج البلاغه استفاده کرد و از تلاش‌های صورت گرفته در مسیر علمی و عملی نهادینه کردن نهج‌البلاغه در سطح جامعه بهره‌برداری شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/324926/فیلم-و-تئاتر-پیوست-کنگره-بین‌المللی-نهج-البلاغه-قرار-گیرد
بستن   چاپ