پیام سپاهان
نیاز زودتر از موعد عشایر به نهاده‌های دامی
سه شنبه 20 مهر 1400 - 01:51:27
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار مختار اسفندیاری مدیر کل امور عشایر استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: امسال متاسفانه با خشکسالی شدیدی رو به رو شدیم و عشایر برای تأمین نهاده‌های دامی شامل علوفه، جو و ذرت مشکل پیدا کردند.
او در ادامه به کمبود نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: سالانه سهمی برای هر استان از طرف تهران تعیین می‌شود، اما متاسفانه امسال با معضلی که در بحث نهاده در کل کشور به وجود آمد تأمین نهاده برای دام عشایر نیز به مشکل بر خورده است؛ البته مسولان کشوری در حال پیگیری مسئله و رفع موانع هستند.
مدیرکل امور عشایر استان اصفهان همچنین از تسهیلات و وام‌های بانکی ارائه شده به عشایر برای رفع نیاز‌های خود خبر داد و اظهار داشت: برای اینکه عشایر در تأمین علوفه، جو و ذرت برای دام خود دچار مشکلات مالی نشوند، تسهیلات و وام‌هایی به آن‌ها اختصاص داده شده است.
اسفندیاری در ادامه به کوچ عشایر اصفهان به سمت مناطق گرمسیر از جمله خوزستان اشاره کرد و گفت: حدود 7٠ درصد از عشایر اصفهان در حال کوچ به جنوب کشور هستند و ما در تلاش هستیم از طریق بنادر جنوب مانند بندرعباس به صورت مستقیم نهاده دامشان را تأمین کنیم.
او در پایان مسئله واکسیناسیون عشایر در برابر کرونا را ضروری دانست و افزود: حدود 6٠ درصد از عشایر به همت ادارهٔ بهداشت و درمان استان واکسینه شده‌اند؛ البته موارد ابتلا به کرونا در بین عشایر به علت رعایت خود به خودی فاصلهٔ اجتماعی به خاطر پراکنده بودنشان، بسیار کم بوده است.
انتهای پیام/ی

http://www.sepahannews.ir/fa/News/324868/نیاز-زودتر-از-موعد-عشایر-به-نهاده‌های-دامی
بستن   چاپ