پیام سپاهان
استان اصفهان باید نقطه کلیدی و منشأ بسیاری از تحولات کشور باشد
سه شنبه 20 مهر 1400 - 01:47:10
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


وزیر کشور گفت: استان اصفهان باید نقطه کلیدی و منشأ بسیاری از تحولات در کشور باشد و بر اساس فکری مهندسی شده، برنامه توسعه استان را پیش ببریم.
به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _دوشنبه 19 مهرماه_ در آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان اظهار کرد: باید اقتصاد کشور را به سمت دانش بنیان پیش ببریم که مفهوم آن افزایش نرخ بهره‌وری است.
باید آمایش سرزمین بر اساس سیاست‌های بالادستی داشته باشیم؛ چرا که تجلی جغرافیایی سیاست‌های بالادستی نظام است.
وی افزود: استان اصفهان باید نقطه کلیدی و منشأ بسیاری از تحولات در کشور باشد و بر اساس فکری مهندسی شده، برنامه توسعه استان را پیش ببریم.
وزیر کشور با بیان اینکه اصفهان نخستین استانی است که دارای پارک علم و فن آوری شده، گفت: باید اندیشمندان و دانشگاهیان بهره‌وری را مورد پژوهش قرار دهند. سه درصد نرخ رشد مربوط به بهره وری بوده و این در حالی است که بهره وری پایینی در آب، انرژی و سایر منابع داریم.
وحیدی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی همچون فولاد و دیگر صنایع در اصفهان وجود دارد، گفت: این استان در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعتی، گردشگری و آثار تاریخی، رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی مسئله آب را بحث عمومی کشور دانست و تصریح کرد: بندرعباس زیر 20 میلیمتر آب باران داشته و سیستان و بلوچستان نیز شرایط مشابهی دارد؛ بنابراین باید از خدا بخواهیم باران رحمت الهی بر ما نازل شود.
وزیر کشور تصریح کرد: باید موضوع انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به برخی از استان‌های کم‌آب کشور پیگیری شود؛ البته باید با کم آبی سازگاری پیدا کنیم که راه آن اصلاح الگوی مصرف است.
وحیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم آقای مرتضوی با ذهن قوی که در اقتصاد صنعتی داشتند و دارند با حمایت علما، روحانیت، نمایندگان مجلس و مسؤولان نقش‌شان را به خوبی ایفا کنند.
خبر تکمیل می شود…
کد خبر 528162

http://www.sepahannews.ir/fa/News/324851/استان-اصفهان-باید-نقطه-کلیدی-و-منشأ-بسیاری-از-تحولات-کشور-باشد
بستن   چاپ