پیام سپاهان
لزوم ثبت هرچه سریعتر اطلاعات ملکی و سکونتی در اصفهان
سه شنبه 20 مهر 1400 - 01:43:13
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تمامی سرپرستان خانوار شامل شهری و روستایی، مالک و مستاجر مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را با مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی https://amlak.
mrud.ir ثبت کنند.
وی افزود: در صورت ثبت نشدن اطلاعات ملکی ، آن واحد مسکونی، خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت پرداخت نکردن مشمول جرایم مالیاتی می‌شود.
قاری قرآن گفت: براین اساس هر زمان که نیاز به دریافت تصفیه حساب مالیاتی برای ملک مورد نظر باشد (به عنوان نمونه در زمان فروش واحد مسکونی)، مالک آن واحد مکلف به پرداخت جرائم مالکیتی ملک می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: میزان مالیات مربوطه از شش تا هجده برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است و مالک متضرر می‌شود.
قاری‌قرآن با اشاره به اینکه مهلت ثبت اطلاعات در 30 مهر ماه 1400 به پایان می‌رسد، گفت: دریافت خدمات بانکی و خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب وابسته به ثبت اطلاعات در این سامانه است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق کنتور املاکی که اطلاعات آن در سامانه ثبت نشده است را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.
وی گفت: بر همین اساس مرکز ارتباط مردمی سامانه ملی املاک و اسکان کشور با شماره 02159198 وشماره پیامکی 021193 آماده پاسخگویی به سوالات است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/324832/لزوم-ثبت-هرچه-سریعتر-اطلاعات-ملکی-و-سکونتی-در-اصفهان
بستن   چاپ