پیام سپاهان
آزادراه ایزدخواست- شیراز به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
يکشنبه 18 مهر 1400 - 07:40:00
پیام سپاهان - اصفهان- مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: آزادراه ایزدخواست (اصفهان) - شیراز تااکنون با 89 درصد پیشرفت فیزیکی، برای تکمیل به هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

آزادراه اصفهان- شیراز شامل 2 قسمت عمده اصفهان- ایزدخواست و ایزادخواست- شیراز است که در مراحل پایانی و در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.
علیرضا صلواتی، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: آورده وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع برای این پروژه تا اکنون به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است که برای ادامه کار به یک هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان افزود: بخش اصفهان- ایزدخواست آزادراه اصفهان- شیراز در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد و در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران برای ورود و تکمیل این آزادراه هستیم که امیدواریم عملیات اجرایی این بخش نیز بزودی آغاز شود.
وی گفت: این آزادراه بعنوان یکی از مهم‌ترین آزادراه‌های کشور و قطعه مهمی از کریدور شمال_ جنوب کشور است که تکمیل آن از اهمیت بالایی برای بخش حمل و نقل کشور بر خوردار است.
صلواتی با بیان اینکه این آزادراه در زمان حاضر در یک قدمی بهره‌برداری قرار دارد، افزود: امیدواریم با تامین اعتبارات لازم هرچه سریع‌تر این آزادراه مهم افتتاح شود و به شبکه آزادراهی کشور بپیوندد.
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان بیان کرد: طول مسیر آزادراه ایزدخواست- شیراز 224 کیلومتر است که با افتتاح آن 130 کیلومتر در مسیر و 2 ساعت در زمان سفر از اصفهان به شیراز صرفه جویی خواهد شد.
وی کاهش قابل توجه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در طول بهره‌برداری، افزایش ایمنی و کاهش تعداد کشته‌ها و تلفات جاده‌ای کشور به تعداد 550 نفر در سال، صرفه‌جویی 700 میلیارد تومانی در سال نخست بهره‌برداری و کاهش مصرف سوخت به میزان سالانه 136 میلیون لیتر را از دیگر مزایای افتتاح آزادراه ایزدخواست_ شیراز برشمرد.
به گزارش ایرنا، آزادراه شیراز – اصفهان بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که با تکمیل این کریدور آزادراهی، گام بزرگی در جهت تردد و ترانزیت از استان‌های جنوبی و بندرها به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.
آزادراه شیراز- اصفهان بعنوان طولانی ترین پروژه‌های آزادراهی در دست احداث وزارت راه و شهرسازی است که با تکمیل و بهره برداری از آن فاصله بین اصفهان تا شیراز حدود 130 کیلومتر و زمان سفر نیز به مدت 2 ساعت کاهش می یاید.
این آزادراه به شکل 6 خطه و بطور کامل ایمن اجرا شده، و زمینه را برای حرکت خودروها را با سرعت حداکثر 120 کیلومتر به شکل ایمن فراهم خواهد کرد.
آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی به شمار می‌ رود که کلنگ احداث آن در سال 89 به زمین خورده است.
برچسب‌ها
شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وزارت راه و شهرسازی اصفهان شیراز ایزدخواست

http://www.sepahannews.ir/fa/News/324152/آزادراه-ایزدخواست--شیراز-به-هزار-میلیارد-تومان-اعتبار-نیاز-دارد
بستن   چاپ