پیام سپاهان
فعالیت اصناف زیر ذره‌بین بازرسان
يکشنبه 18 مهر 1400 - 03:42:36
پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جواد محمدی فشارکی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: به دنبال بازرسی‌های انجام شده از اصناف استان، سه هزار و 797 پرونده تخلف به ارزش 213 میلیارد و 131 میلیون و 453 هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
وی افزود: گرانفروشی، درج نکردن قیمت، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه، رعایت نکردن دستورالعمل بهداشتی، فروش کالای تاریخ گذشته و صادر نکردن فاکتور از جمله مهمترین این تخلفات است.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان بیان کرد: بالاترین تخلف در این مدت به ترتیب مربوط به خُرده‌فروشان میوه و سبزی، نانوایان و فروشندگان گوشت سفید بوده است.
وی اضافه کرد: سهمیه 178 واحد صنفی مُتخلف در حوزه فروش گوشت سفید، علاوه بر جریمه و تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی، در این مدت از 3 تا 20 روز قطع شد.
به گفته وی، در نیمه نخست امسال و در راستای محدودیت‌های ویژه کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی‌ نیز 234 هزار و 358 بازرسی از اصناف‌ استان صورت گرفت.
محمدی فشارکی با بیان اینکه قرار است از هفته آینده قیمت سه محصول لبنیاتی پُر مصرف شیر، پنیر و ماست 10 درصد کاهش یابد، افزود: نظارت‌های لازم برای کاهش قیمت‌ها را در این زمینه از هفته آینده انجام خواهیم داد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان بیان کرد: پرونده‌های تشکیل شده در باره تخلفات صنفی در اسرع وقت و بصورت فوق‌العاده رسیدگی و مجازات‌های قانونی طبق مقررات اِعمال می‌شود.
وی گفت: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن‌های 32352012– 32352013 یا ارسال پیام کوتاه به شماره 09140403039 و یا گزینه شکایات مردمی در وب سایت این مدیریت به نشانیbazresiasnafisf.ir به ستاد خبری و دایره رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی این مدیریت اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان اقدام به بررسی مساله شود.
انتهای پیام/ص

http://www.sepahannews.ir/fa/News/324111/فعالیت-اصناف-زیر-ذره‌بین-بازرسان
بستن   چاپ